onsdag, maj 27, 2009

Lill-lördag!?..



Nora och jag lämnade Oscar på dagis efter en mysmorgon runt halv tio! Älskar att kunna ta et lugnt och inte stressa iväg på morgonen! Fattar inte hur vissa kan lämna typ fyra barn och båda har fullt jobb... och så ska de hämtas oxå... Mycket styr med barn... ;) He he... Men Mest Mys!!! <3<3<3 Vi handlade mat och tog oss en promme på centret nära oss som blir himla stort nu! Det ploppar upp nya butiker och de gamla blir uppfräschade och flyttar in i "glas-palatset" Det ska bli kul sen när det är helt färdigt, om ett par år! Innan vi åkte hem var det dags för lunch och för att inte Nora skulle somna i bilen utan att ha fått något i magen tog vi en grov tonfiskbaguett! Den de gör har jag nämnt förut! Den är bara sååååå GOD! En slags tonsfiskfyllning, säkert med creme fraiché/majjo? så finriven rödlök (älskar rödlök men har svårt för stora bitar, detta är bara perfekt för mig ;) skivad gurka, sallad och ett dryss svartpeppar! Mmm... (tror ni jag är lyrisk eller;)jag njöt den med kaffe och Nora med Solrik (som en Festis)Väl hemma så är det in- och upppackning av köksgrejer som gäller! Nora traskar runt ute på terrassen väl förnöjd med det! :) Det blåser massa så det passar eg att vara inne. Var ju ute på fm så... I morgon bitti är det återigen och äntligen massage-dags! Jippie!!! :D

7 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

"ett dryss" svarpeppar *fnissar*
vad söta ni är, du o Nora, vi måste verkligen planera in en Norge resa...i september? Måste ju komma o kolla erat kök och centret! och nu var det ju 2 år sedan, herregud *skämmes*

Här blåser det också jättehårt, hua, knappt man vågar gå ut... ;)

Idag tar vi det lugnt, Peter och jag har städat nere och imorgon ska han göra sista rycket i sovrummet, så på lördag ska jag handla gardiner och lite dit :)
det är marknad i Vimmerby på lördag, det ska bli kul, Maja älskar det :)

Ha en skön kväll, hälsa dina sötnosar!!!

KRAMAR från Ann-Sofie

Jessica sa...

Vad SÖT hon är Nora, fröken bus ser det ut som :-)))

Låter som ni haft en super härlig dag, härligt att bara njuta av livet, precis som det ska vara :))

KRAM!!
//Jessica

Arletta sa...

Hej hej! Vad stor Nora har blivit! När hände detta? :)
Om ni gillar shopping så lär ni definitivt besöka Kalmar i sommar. Du vet väl att gamla Volvo-området har blivit omvandlat till värsta affärsområdet? IKEA, Media Markt, City gross, Sova, Plantagen, Bauhaus och en massa annat och till hösten ska de öppna en modegalleria med 32 butiker. Tänk så omtänksamt av kommunen att förbereda så fina grejer inför min mammaledighet! :D

Anna-Lena sa...

Annso: Ja ett dryss!!! He he... det är norksa va!?.. ;) Ja ta det lugnt vännen och inte slit ut dig nu! KUL att det snart är färdigt på sovrummet! Och du... du tycker inte det blir för ofta om ni kommer i sept! Som ni springer här i huset menar jag ;) He he... Kramar
Jessica; Hon är riktigt BUSIG! :) Krya på dig vännen (om man säger så i ditt fall?) TRÅKIGT att vi inte träffas nästa helg! MEN kanske i sommar iaf! Annso och jag borde få till en kort tripp till dig eller ngt... Vi får hoppas vi kan ordna det! :)
Arletta: Ja jag kommer inom Kalmar iaf! Så då hör jag av mig! EEN fika på Kullzenska ller liknande?.. Om inte bebis ploppar ut då!?.. ;)

Arletta sa...

It´s a date babe! När var det ni skulle hit? Det var väl runt början på juli, va?

Anna-Lena sa...

Åker till Öland 11/7! :) Så jag slår en pling... Har inte jag ditt mobnummer? Jo det har jag från förra gången vi var över... ;D

Anna sa...

Låter som en alldeles underbart lagom dag :) Som vi säger i Sverige, lagom är bäst.. hihi..

Älskar också tonfiskröra med rödlök, speciellt i en baguette. Mums!

Kram!