tisdag, augusti 12, 2008

Morgonen har bara runnit iväg... Nora och jag har städat, städat, städat... Vilket rot det blir av semester!!! Vi har packet upp och hängt tvätt och vikt tvätt och plockat leksaker och börjat sortera kläder (sommarkläder ska bort, höst fram... bara lite inte allt ännu, hoppas på lite mer sommar innan hösten tar över helt ;) så har vi dammsugat ordentligt både uppe och nere, flyttat fram soffor, sängar osv... Jätteduktiga! Så åt vi frukt och prata med mormor och nu sover Nora! Ska äta lunch snart och sen fortsätta med städningen! Oscar ska flytta upp till eget rum och det ska oxå packas och förberedas till det!

Projekten i höst är för övrigt:
- måla kallgången (huvudingången ger INTE så gott 1a intryck)
- sortera;
- mina kläder
- allas skor
- barnas leksaker
- matboden
- garderoberna på det rum Oscar ska få måste tömmas eller iaf omorganiseras!

(Så jag kommer ihåg...) :D

Annars ska vi äta pannkakor idag, har en mjölk som måste användas NU! Nora och jag ska och hämta Oscar senare...

2 kommentarer:

... 4 på toppen sa...

Oi så flink du er, i tillegg rekker du å dokumentere livet deres her inne. Jeg rekker å smugtitte på dere andre, men får sjelden lagt inn noen hverdagsglimt. MÅ bare bli flinkere. Men jeg har også ryddeplaner, rommet til prinsessen er ferdig ryddet og trenger kun en vask. Hjelp, resten av huset gjenstår. Vi får ta høsten til hjelp, vil fortsatt gjerne ha sol og sommer, er så mye sommertøy miniputt ikke har fått brukt enda.

Klem

Anna-Lena sa...

Jag VET! Nora har massa fina kläder som hon inte haft ännu eller kanske bara en gång. Jag tänker att hon får ha söta toppar under kofta till hösten och strumpbyxor och bodies under klänningar!!!