måndag, januari 21, 2008

den där stunden innan maten är klar är oftast så kaotisk!.. oscar tjatar om att han är hungrig och snor gurka eller morötter och jag försöker få maten färdig fort... jag glömmer såsen för jag skär salladen!, och så ringer telefonen... idag dessutom är ju Nora sjuk och skulle sova mitt i alltihopa så jag springer mellan köket och rummet där hon sover dagtid!.. stress, stress, stress... och så äter oscar en pyttebit potatis och en minibit kött och så säger han sig vara mätt, kidnappar med sig den där j-la ;) moroten eller gurkan iaf... Bus!.. nu är det lekstund med pappan, mycket mer våldsam än lek med mamman!?.. fotboll och låtsas-slåssing?.. Ja ja testosteroner!.. ikväll/natt hoppas vi Nora sover bättre och inte är så täppt!.. ikväll ska jag städa, städa, städa efter gutten vår och så se danska Sommer, mysig serie om familjen Sommer... och viktigast av allt, den utspelar sig på sommaren! jag behöver, suger i mig, fyller på, laddar om...

3 kommentarer:

Christina sa...

En trött Christina kikar in och säger hej
Kram vännen

AnnaB sa...

Ha ha, jag ser det framför mig. Hur du springer där fram och tillbaka och stressar. Så är det ju så många gånger. Hur hinner man sen med två barn?? Den lille ska säkert äta precis när man håller på med lunchen eller nåt....

Anna-Lena sa...

Ja jag tycker det är så hela tiden... eller nu ska jag gå på toa, då vaknar hon precis då glömmer jag att jag skulle gå och håller på att spricka när vi ammar!?.. ;D