torsdag, januari 04, 2007

Ligger med nästan-migrän-huvudvärk! Allt var bra hos doktorn. Magen har växt mycket även om jag bara gått upp ett kilo ÖVER JUL! (Måste ju vara skitbra, det gör man ju annars vid jul utan att vara gravid?! :D) Har bra järnlager, bra blodvärde... Fick förresten ett nummer till en barnmorska som ska vara bra att prata med. Det är visst så att jag inte reagerar så bra kroppsligt på alla hormoner i kroppen och därför blir nere, deprimerad. Det är lika vanligt med depression under graviditet som efter (som fallet var med Oscar) så jippie, nu ska jag vara deppig i två år då?! eh... nej, då. Har ringt men hon var inte att få tag på telefon men jag har ju tagit tag i det och sagt ifrån till doktorn och bara det känns bra! Så nu ska jag ringa henne igen en gång innan jag åker och hämtar osse-älskling! Kram

3 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Jag var lite grann nere under graviditeten, men det var värre efteråt. Hade en bra förlossningsupplevelse, men kände mig ganska så ensam efter födseln... Nyinflyttad osv. Som tur är läker tiden allt! Vi får väl verkligen hoppas att det inte blir två år för dig...!

Anna-Lena sa...

Jag hade depression efter Oscar, var oxå nyinflyttad (t om till Norge) och kände mig ensam, trodde det skulle bli bättre nu, men läkaren tror oxå att min kropp är sämre på att hantera alla hormoner som far runt i kroppen och att jag därför blir deprimerad. Men jag kan ju inte hålla på och proppa i mig lyckopiller under graviditeten heller?! Hm... det hade jag iofs inte förut heller... Men jag hoppas inte heller på 2 år, jag såg ju att det gick över förra gången! Tack!

Anonym sa...

Skönt att du sagt ifrån gumman och hoppas du får tag i tanten så att hon kan hjälpa dig och ni kan komma fram till en bra lösning för både dig och "Stina"
Kram