onsdag, januari 03, 2007

Nere?..

Känner jag har enorma problem med hormoner just nu, lessen, arg, trött! Jag har oxå börjat känna mig frustrerad över att INGEN kontaktar mig angående graviditeten? Jag känner mig lite lämnad till mig själv, visst jag går till legen en gång i månaden?!. Men JAG har massa annat jag vill ha ur mig...
*Förra fördseln tex! Jordmor (barnmorskan) jag hade då gick på semester så ingen som var med kunde ha samtal med mig?! JAG tyckte fødseln var ganska dramatisk med igångsättning (* jag inte fick info om innan!) jag hade blodtrycksfall, från 120/80 till 70/50 eller vad det var... iaf /50! Ganska otäck känsla... eller väldigt t om! Ingen har försäkrat mig om att läget var under kontroll efteråt?! Jag oroar mig för blodtryck, vikt, att få ett syskon till Oscar, men det värsta är att jag börjar känna som efter fødseln, när jag hade depressionen?! Jag är orkeslös, inget J-O eller någon annan heller för den delen planerar och pratar om intresserar mig, jag känner bara ja, ja... nu måste jag orka laga middag, vardagen börjar bli ett styr helt enkelt!? Hm... nu börjar jag gråta oxå, igen, oxå vanligt. Kan eg vara glad och otrött (?) och så plötsligt.. buhu... Och värst är väl att jag är så hård mot mig själv... ironiserar det hela?! Hm... återkommer säkert till temat! Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

Usch så jobbigt. Otroligt dåligt att du inte får bättre uppföljning med tanke på tidigare depression. O samtal om födseln hade jag aldrig faktiskt, de tyckte väl inte jag verkade rädd men ändå.... Usch jag önskar dig en skön kväll, hoppas din sambo kan muntra upp dig med en varm kram o fina ord!
Kram

Anna-Lena sa...

Tusen tack! Ska som sagt till legen i morrn så jag hoppas kunna få hjälp! Hoppas du oxå blir bättre i magen och får en go kram... :)

A L V A S - P A P P A ! sa...

Ajaj! Hur muntra upp????

HEJA HEJA HEJA kanske inte funkar men tanken?

Ha det skönt!

Anonym sa...

Tråkigt att du känner så. Tycker du ska kräva att få prata med någon om din förra förlossning o berätta för legen om hur du känner kanske hon kan hjälpa dig med kontakter?!
Stå på dig. Kram Idha

Anonym sa...

Hej Gumman!
Blir så ledsen när jag läser.... KRÄV att få hjälp så att du inte behöver falla så djupt igen, be läkaren om hjälp när du ska dit el kolla telefonkataligen efter kontakter, vad som helst medans du fortfarande har lite ork kvar....
Tänker på dig hjärtat!
Megakramen

Anna-Lena sa...

Tack allihopa! Har pratat med doktorn, har fått nummer till terapidam! :) Och det handlar faktiskt om ork, det känns skönt att jag sa till redan, med en gång. Var hemma i jul och prata med mamma och börja gråta, fattade det var allvarligt. Jan-Ole sa att jag var tvungen att ringa någon nåär vi kom hem! Skönt att ha hans stöd oxå, förutom ert då! :D