onsdag, september 27, 2006

Nu har jag inte skrivit på länge... igen, men det är för vi varit hemma i Sverige i helgen. Åkte på torsdagen, då mamma fyllde år och tillbaka på söndag. Det tar 9 timmar att åka hem!!! Puh! Men Oscar är såååå duktig, sitter och leker och läser... fast han verkar veta att när vi åker till mormor så får man kex och kjærlighet på pinne= klubba! ;) Nu ska vi åka till mormor sa vi och Oscar svara tess... som han säger om kex... :) Söt! Så kom vi iaf fram och fick god tonfisksallad och gott bröd. På fredagen var vi i Vimmerby och shoppa lite. Jag köpte mig en jättefin kofta... en sån jag verkligen villha, äntligen, och en jättesnygg lång, bylsig grå t-shirt som jah kan ha snyggt nu, växa i och gömma magen i efter att bebi kommit ut! :) Hi hi... kommer på ibland att jag är gravid liksom... :) och då pirrar det till i magen! Har faktiskt redan börjat känna... det fladdrar i vänstersidan och ibland tom mer :) Coolt! På kvällen firade familjen mamma och hon bjöd på Rigmors Låda, jättegott, kan lägga upp receptet senare... och sallad och tårta, givetvis. Hon hade ordnat så tårtan hade två marsipanrosor för Maja ville så gärna ha en och då trodde mormor att Osse skulle bli avundssjuk... ja, kanske. Han börjar fatta mer och mer om någon har eller får nåt som inte han har!? Han börja bli stor nu! På lördagen fixade vi svensk parabolTV? Vi ska byta från kabel till parabol här hemma och då får vi inte svensk TV... så plötsligt får jag massa svenska kanaler, men inte norsk TV3 ... hur ska jag klara mig utan Top Model??? Aaaahhh... nu känner ju jag de här tjejerna ju? :( He he... jag överlever nog?.. Så var vi och såg lillebror stå målvakt i SIF (Storebro IF? Strømsgodset IF ;) Ha ha... han står inte i Godset, nej! Vi var bjudna på 30-årsfest hos en av tjejerna jag läste med i Kalmar, lärarhögskolan! Åh, vad kul det var att träffa allihopa igen, ja, tjejerna var där Ola kunde inte komma :( men det var undetbart att äntligen få prata med dem! Och festen var jättetrevlig! Middag, lekar i lag som mitt lag vann och vi fick fint pris, värmeljus från IKEA och tipsis och så kaffe och tårta så klart! KUL!!! Tyvärr glömde vi kameran här i Drammen så det blir inga... :( Klantigt! Vi var väli nte i säng förrens två, hade 40 min att köra, men upp på söndagen och åka hem. Vi stannade hos Emma på A6 och shoppade jättefina stövlar till mig, som INTE var så j-la höga, alla är så höga annars nu?! :/ Men dessa var jättefina! Kan kanske lägga upp bild på dem! AH, just nu känner jag bebi!!! Hi hi... Stort! Så var vi inom IKEA oxå men sängen vi vill ha till osse fanns inte inne? Så vi försökte igen på måndagen. J-O var hemma sjuk, han var verkligen dålig, stackars, men hade sovit på paracet fram till lunch typ så vi tog en sväng på IKEA... och sängen var slut här oxå!!! Så det var en bomtur som de säger på godt norsk! :) Så har jag börjat på mamut-kursen då... Hrm, måste lära räkenskap, kan ingenting!!! Nu... lunch... sen.... jobba? Kram

2 kommentarer:

*SaKi* sa...

Jag tänkte precis skicka ett mail eller privat meddelande på lindaskugge.se och fråga dig varför din blogg inte gick att öppna. Alltså det stod nåt felmedelande när jag försökte kolla din blogg. Den aknske blev inaktiv eller nåt?
Kul att du är tillbaka :)

Anna-Lena sa...

Åh! Jag har inte hört något om det... men här är jag ;) Ska sno din lista oxå snart tänkte jag :) Den var lite längre dock...