torsdag, september 28, 2006

Lista!

  1. Vad är det bästa med att vara förälder? De stunder av mys, kramar, skratt, uppskattning... när oscar säger mamma är pin(fin) när jag inte bara har jeans och t-shirt på mig? ;) såna små stunder av lycka!!!
  2. Vem eller vad inspirerar dig? Det beror på situationer? Ibland tänker jag: hur hade syster gjort i denna situation, ibland mamma? Men nära och kära... och så Oprah! :)
  3. Bästa köpet till barnet? Hm... Det måste nog vara Chicco-vagnen han har nu! Han bara älskar den... och har gjort hela tiden. När han var mindre sov han som en gris i den. Men nu har den nog sett sina bästa dagar... väl använd?! :)
  4. Sämsta köpet? Måste vara en bæremeis (som det heter på norsk= en sån ryggsäck man har barnet i på ryggen tex på fjället) som vi bara använt två gånger??? Iofs kommer det ju ett barn till... hoppas vi använder den mer då?
  5. Bästa köpet till mig? Hm... köpte nyligen stövlar hos min syster... de var kanon!!! Annars har jag en amnings-BH som är heeeelt outstanding! Bara älskar den!
  6. Sämsta köpet till mig? Jaha... har massa dåliga köp... impulströjor, toppar??? Som inte kan kombineras med något om man inte köper ännu ett linne eller top till? Man jag har faktiskat blivit bättre på det!
  7. Boktips till mamma/barn? Kan rekommendera Martina Haags böcker till alla mammor! Humoristiska skildringar om allt det skitjobbiga men oxå jättekuliga som sker i ett hem med barn i! Super... avkoppling och uppmuntran!!! Till barn kan rekommenderas Bing-böckerna! Bing ska sova, måla, leka... osv... och så tar böckerna upp hur man gör. Borstar tänderna och tvättar händerna innan man lägger sig, plockar upp efter sig när man lekt färdigt! Jättebra!
  8. Den bästa vardagsmaten? Jag lutar väl åt pasta? Och någon god sås till... tonfiskröra? köttfärssåå... mmm...
  9. Mammalyx för dig? Åh samma som alla andra tror jag... ensam stund i badkaret med god bok, vin (om jag inte vore gravid) en liten chokladbit... och mannen lägger barnet! ;)
  10. Powerwalk/Powerstädning? Tar gärna en powerwalk till dagis och lämnar, sen hem och powerstädar... så jag kan se Oprah innan jag hämtar igen? :)
  11. Trädgård/Asfalt? Absolut trädgård!!! Nog för att det är mer jobb än jag trodde men det är sååååå härligt att ha den!
  12. Vad drömmer du om? Just nu... nytt kök och badrum... har trötnat nu! Men det kommer, det kommer! :) Annars är ju en dröm att hela min familj ska flytta till Drammen! Kom igen nu då... var inte så tråkiga... flytta hit!?? :)

Inga kommentarer: