tisdag, september 19, 2006

Go kväll! Igår var vi på Skeider och Bohus för att checka priser på barnsäng till Oscar innan vi drar till allsmäktiga IKEA, bara för att ha en hum! Det finns så fiiiina grejer och Oscar fick en ny bilmatta, sån med vägar och parkeringar och rondeller och grejer på! Sånt tycket tom jag är jättekul! :) I går kväll kom han in till oss vid halv tolv- tiden, stackarn, och kunde inte sova för han hostade så! Dagisfröken sa att han inte kunnat sova nåt särsklit på dagen heller oga av hostingen som bara kommer när han lägger sig, typiskt! Så idag har han varit hemma hos mig. Han var så trött och hängde på mig som en apa i morse att jag itne hade hjärta att skicka iväg honom, även att han inte har feber eller snuva... men det är ju en lyx jag har! Att kunna anpassa mig så det passar Osse! :) Ikväll var farmor och bestefar (som varit i Rom- igen- på långhelg... saknade nu lillgris...) tante, onkel och kusinerna Marie och (S)tian här! Jag bjöd på våfflor och chokladkaka som blivit över sedan i söndags... mmm! Jag tyckte med 90 % övertygelse att bebi sparkade igår kväll? Men det är väl liiiite tidigt väl? Men jag har inte känt så sedan Osse sparkade och jag såg på magen att den hoppade till flera gånger?! Otrooooligt mycket gaser annars? Ha, ha... Nu är jag otroligt trött så... natta... Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, grattis, kul för Oscar att få syskon. Hoppas ditt illamående försvinner så småningom, när är det dags! Vad för kvällskurs skall du gå på? Har ni lika härligt väder som vi har här?

Anna-Lena sa...

Hej! Det ska bli spännande... Illamåendet är mer eller mindre borta nu... har en förkylning som dessvärre inte verkar ge sig som oxå bidrar till illamåendet. Vi har inta håarligt väder just nu... inne i en grå period. Jag ska lära mig ett räkenskapsprogram som heter mamut. Skulle kanske kunna lite ekonomi då!? Men jag tar det som det kommer. Mannen har mamut hemma och jag kunde jobba lite hemifrån! Det skulle vara perfekt!