tisdag, september 05, 2006

Helgen har varit skön! Ja, ja bortsett från att det höljade ner i söndags ända till två-tretiden? I fredags tapetserade vi och farmor som var ensam den natten erbjöd sig ha Oscar. När vi väl börjat tapetseringen insåg vi att det inte hade gått med honom hjälpandes? :) Det var skönt han kunde vara där. På lördagen var vi iväg och köpte färg till rummet och hann en sväng på loppis innan vi mötte farmor, bestefar och Oscar på byn. Lunch. J-O och jag dela på en pizza... mmm... :) Oscar sov som en gris... (söt gris!) och vakna lagom när alla ätit färdigt. Men det var en grå dag så vi alla var sega och slöa... osse satt mest i vagnen och var söt?! :) Vi köpte musik och Walk the Line som vi såg på söndagkvällen. Den var bra! Den måste min pappa se! Han älskar ju den musiken och tiden! :) Ska nog... På lördagkvällen slappa vi. Efter störtregnet på s
ondagen gick vi ner till lekplatsen. Oscar älskar att åka sklie, som rutschkana heter på norsk! Det var en liten kille där som han lekte med. Så en tur till farmor och bestefar. Det uppskattas alltid, både av osse och dem! :) J-O målade hela helgen när tillfälle gavs så nu har vi inte mycket kvar. Köpa och lägga golv. Åka på IKEA och köpa storkillesäng :) till oscar... och dilldall... :) Måndagen var en trevlig dag då en vännina från Oslo-tiden kom på besök. Vi var och luncha (åt godaste kyckling-burgaren... ) och shoppa lite, så hämta vi oscar som hon så gärna ville träffa och var hemma och busade på terrassen. Kul dag! Ikväll ska jag på bio med en vännina. Det blir bra! :) Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

heeeeeeej...våran helg var också seg...men innehöll mycket mys, vi hyrde film, maja o jag...var ut och cyklade, lekte i lekpark och åt god mat! Bakade och sånt...Maja tackar så mycket för brevet me det fina armbanden! Tack! Ikväll ska hon på Rytmisk lek i 45 min, då passar jag på att powerwalka...skööönt, blivit beroende nu när bilskiten är trasig, inte råd att laga!!!
Kramar

Anna-Lena sa...

Kanske du ska köpa vår bil? Nej, den har ju inte ac... det vill du väl ha om du ska köpa ny? :) Låter som ni hde en mysig helg. Hi hi... arnbanden var jag bara tvungen att skicka jag saknar er sååå :) Ses snart! Puss och kram