fredag, juni 16, 2006

Igår...

...var Oscar tillbaka på dagis och jag flög runt och handla, städa, tvätta, plocka... Slappar mer när Oscar är hemma? Fast då har vi ju inga måsten så det är väl inte så konstigt. Köpte mig en jättefin sommarkjol och hittade tom ett par shorts jag kunde ha! Snygga, svarta, stora nog till mig... (de tre nya s:en?!) ;) När jag hämtat O väntade vi spänt på pappan som vi skulle hämta upp! Under tidan åt vi en glass och jag fick äntligen prata med grannen med Storebro Royal Cruiser-lastbilen? Det bor alltså en man nere i gatan som har en sån, i Tårnveien, Norge?! Hit flyttar jag! Från Storebro! Var bara tvungen att höra vilken anknytning han hade till S-bro. Han hade ingen men det var trevligt att prata med honom iaf. :) Så hem och laga middag. Eller laga och laga. jag blir så bekväm på sommaren. Hm... Jag stekte halvfabrikat-kjøttkaker och vi åt dem med potatissallad. Visserligen bamsemycket god grönsallad till men... ja, ja... Idag blir det sallas på kyckling-picnic bog, grönsallad (isbergs-lollo-hjärte-och ruccola mmm...) körsbärsstomat, gurka, fetaost, pinjenötkärnor... kanske sockerärter, majs... man kan ju ha i i stort sett vad man vill. Det är jättegott och så serverar jag vitlöksbröd till. Nu ska jag träna! Hade jag gått bort med Oscar varje dag till dagis (istället för att känna mig stressad och vilja hem fort) hade jag inte behövt känna att jag inte hinner träna heller?!? Jag är lite dum så... ;) Kram

Inga kommentarer: