tisdag, januari 19, 2010

Sjuk vecka- igen

Detta är tredje veckan i rad som jag måste vara hemma pga sjukdom! Först var oscar sjuk med förkylning och feber, så smittade han Nora, i söndags vaknade hon hos farmor med igenkletade ögon och vi var hos läkarn och fick droppar mot ögoninfektion i går! Idag har jag varit tvungen att vara hemma med migrän som jag fortfarande känner av MEN jag SKA på jobb imorrn... fast jag har tid hos läkaren själv oxå imorrn... ha ha... så en halv dag kan jag väl trycka in! Jag tycker faktiskt inte det är jobbigt att gå på jobb MEN detta... att inte kunna jobba DET tycker jag är slitsamt! Nej, JO kan inte vara hemma nu! Han har alltför mycket jobb och faktiskt viktigare än mitt... ja, iaf nu i denna perioden då!.. (annars är det faktiskt han som är hemma om barna är sjuka på månd för då har vi ett fast möte som jag eg ska vara med på så det så ;)
Hoppas ni är friska och raska!
KRAMAR

9 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Låter lite stressigt, hoppas det lugnar ner sig, Maja var ju jättemycket sjuk innan jullovet, och fick vara hemma när skolan startade,och så blev hon dålig av sprutan, det går lite i ett...!
Men idag var det en sprudlande glad maja som gick till skolan, de ska åka til1 simhallen för första gången :)

KRAM!

mamma sa...

Usch va tråkigt, men det är ofta så, att börjar det bråka vill det gärna hålla på ett tag. Hoppas ni snart är pigga allihopa.
Stor kram.

Marie sa...

Då får jag bara önska god bättring, och hoppas att dagarna framöver blir fyllda med mindre sjukdom och mer friskhet. Kram

Jessica sa...

Åh vad jobbigt vännen!
Det är hopplöst när sjukdomarna avlöser varandra sådär.
Och du, jag förstår att du är den som "måste" vara hemma just nu, så där är det ju, man får ge och ta liksom!
Vissa perioder så kan man helt enkelt inte vara ifrån jobbet och då får man hjälpas åt att lösa det på bästa sätt (ja iaf om man har ett förhållande där det fungerar att göra så *ler snett* ;-)

Jag håller tummarna för att ni får vara friska nu!!!!

Mängder med kramar!
//Jessica

Anonym sa...

Hejsan,

Det är jag som är Emma som har "tjafsat" med dig på prinsessans blogg. Jag tänkte bara säga att jag HAR svarat dig, två gånger igår, men Josefin har inte godkänt kommentarerna. Jag lägger ner nu, jag tänker inte "bråka" mer men jag ville bara att du skulle veta att jag läst det du skrivit och inte ignorerat det.

Anonym sa...

Jag ber om ursäkt, hon godkände dem just. Nu ska jag lämna dig ifred.

Emma

Anna-Lena sa...

:) Emma: det är lugnt! Jag tror jag skrev att jag inte menade dig från början!?..

Josefine www.Prinsessansdagbok.com sa...

Hoppas ni får en SKÖN helg och att ni snabbt är friska! Jag bara älskar dig, du ger dig inte och det är ju DET som allt handlar om tycker jag. Att man INTE ska behöva ta skit på nätet - vem lär barnen att mobba? Jo de vuxna som bara MÅSTE trycka dit andra och inte kan hålla det för sig själv... Go girl!

KRAM

Fru Evelina sa...

Hoppas ni börjar bli friska nu!!!!
Kramar