lördag, september 05, 2009

Veckoslut och helg

Igår var en busy dag. Jag lämnade barna och åkte och storhandlade inför helgen, så hem och jobba ett par timmar och iväg för träning på Drammensbadet där jag nu är medlem! Har bedriftsavtale på jobbet så jag har både träning och bad billigare än där jag var innan! Och träningsvärk har jag oxå! Shit pomm fritt... ;) Har inte haft sån träningsvärk på länge men så fick jag ett styrketräningsprogram på ca en och en halv timme oxå?.. Puh!.. MEN vad härligt att känna att man får jobba ordentligt, hade nor itne så givande program förut!.. MIN pc är lite sjuk, vet inte riktigt hur detta kommer gå, så nu sitter jag vid den stationära. Är lite orolig för alla bildet och så men hoppas det ska ordna sig!?.. Tänk alla de bilderna... NEJ, gör inte det förresten ;) Iaf... Så hem (jag ska aldrig mer cykla ner för jag trodde inte jag skulle ta mig hem så slut var jag ;) och duscha och städa undan och förbereda middag, så hämta barna och laga den middagen. Så skulle Oscar på kalas vid fem och vi hade ingen paket så ut i full fart innan och köpa... som tur var hittade Oscar den perfekta paketen direkt(han tyckte den var cool, mamman tyckte den inte var för dyr=perfekt ;) Så här cool var han då! (det är mkt cool nu... och hans "gäng" kallar sig guttaboys osv... hi hi... sött!

Idag har vi städat ur garaget och varit på gjenvinningsstasjon/soptippen? hehe... och så var Oscar och jag på centret en stund. Han och JO gör så mkt ihop att jag ville ha enliten stund med bara honom. Så vi shoppade lite, han fick en Star Wars-tröja, som nu är "det nya"... Han ser den tecknade versionen och ska jag erkänna är jag lite SW-fan så jag sitter där jag oxå "ifall det skulle vara otäckt för Oscar" ;) Så måtte vi ju bara ta en is/glass. Båda tog en mjukis (he he blande mjukglass och softis så... ;) han med tuttifrutti-strössel och jag med lakrits... Mmm... men vi lämnade ju hälften!!! Oscar tyckte det var dumt att man inte kunde spara glassen till kvällen... jag med faktiskt! ;)

En skön helg till alla sköningar! KRAM

4 kommentarer:

mamma sa...

Vilken tuff kille han är, Oscar.
Du får spara ner dina bilder nån annan stans också, som säkerhetsåtgärd.
Kram

Fru Evelina sa...

åh vad skönt att ha träningsvärk! det längtar jag efter, att få träna ordentligt igen haha :-)
hoppas ni har haft en mysig helg so far!

kram

Ann-Sofie sa...

Härligt inlägg, känns friskt o piggt, träning, o hit o dit :)
Skönt!
Maja är ganska pigg igen så ny vecka med nya tag!
Ha en skön kväll!
KRAMAR från Ann-Sofie

Jessica sa...

Hej finaste!

Vad härligt att läsa om era dagar.Du låter så pigg och glad Anna-Lena.
Tänker på dig massor.

Stoooor KRAM!
//Jessica