söndag, september 20, 2009

Igår var vi på Tusenfryd!

...förnöjelsesparken utanför Oslo! Vi hade strålande solsken hela dagen, t om så man kunde ta av jackan och bara ha kortärmat... mmm... vi åkte massa kuliga karuseller, trodde inte det skulle finnas SÅ många till de små, men BRA! det gjorde det! Väldigt impad över det, och de som körde karusellerna stannade snällt om/när ett barn tyckte det var otäckt, inga sura miner alls där! Det tycker jag var otroligt stort plus! Inte för mina barn var rädda... tvärtom, de ville ALDRIG ge sig ;) men det var nästan alltid nån som ångrade sig... På andra ställen har jag sett gamla surgubbar muttrande stanna och blänga på mamma/pappa och tom barna?.. Nej nej... Detta var bra! Och maten var faktiskt riktigt god även att det var buffé och det var väldigt mkt folk men jag upplevde det aldrig hysteriskt! BRA! Ok, ni har fattat att vi hade det superhärligt igår stora som små! :)
Här är sötisarna i en bil! JAG åkte faktiskt oxå! Tom en med massa fart i! ;D


Dålig bild jag vet MEN ni ser söta Nora och att hon håller hand med pappa! Gulligt! :)

Nu är "gutta" på fotboll, Oscar fick stolt följa med pappa på kamp idag! Han övade här hemma och skrek GODSET innan... Stolt pappa då oxå förståss ;) Nora och jag har kört tåg runt runt tågbanan de byggde här förut idag och hon gillar det skarpt! Nu ska hon bada så hon står och skriker på mig så hon ska få hoppa i! Kan inte vänta på att karet fyller sig nej... Uppi med en gång! :) Gotta go...

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Å, vilken härlig familjetur...låter härligt!
Hoppas allt är bra med er, ha en skön vecka, mamma blev jätteglad, synd ni inte kunde va med i lördags, men både jag o Emma hade migrän, så värsta festen var de la inte, men trevligt!!!

STOR KRAM!!!

Jessica sa...

Åh mysiga bilder gumman!
Det låter som en jätte härlig dag och tivoli är alltid roligt för barnen (och även vuxna!!Man blir nästan som ett barn på nytt *fniss*)

Hoppas du/ni får en BRA vecka nu!!

Kramar!
//Jessica

Fru Evelina sa...

vilka mysiga bilder!
visste inte om att nora har hörselproblem? men hon hör lite??

kramar

Fru Evelina sa...

aha! hoppas det funkar bra med den för henne nu då :-)!

kramar