fredag, september 18, 2009

God helg till alla!

Min moster ligger på sjukhus riktigt sjuk med väldigt ont och läkare som inte riktigt vet varför! Igår kl 19 riktade vi vänner och släktingar ALL energi vi hade till henne! HOPPAS verkligen att hon kände den och att hon kan kämpa sig igenom detta. Tycker detta är så jobbigt av många orsaker! Den viktigaste är att hon är min moster, hon är ung, glad, rolig, varm, mysig, härlig... Dessutom är hon min vän! Hon tog med mig redan som 12åring på konserter med artister jag gillade och lärde mig tupera håret och inte minst färga det ;) lila, svart... mamma grät ;) vi har semestrat tillsammas, jag har spytt på hennes toa(mamma- se bort ;) gråtit och skrattat så mycket ihop, skrattat och skrattat och skrattat!.. :D Hon är en underbar människa som fått sin beskärda del av motgångar i livet så nu tycker jag det räcker!.. Nu behöver hon lite medgång och jag kommer fortsätta fokusera all min energi på henne! Dels är det jobbigt oxå för jag känner mig lite avskuren verkligheten när man bor så långt ifrån... inte MIN verklighet inte så MEN allt detta sker trots allt bara på telefonen för min del! Jag kan givetvis åka hem MEN vardagen är ju inte riktigt sån... Klart skulle de säga att detta går inte vägen (Gud förbjude) skulle jag bara kunna åka, men annars är det ju jobb och barna och allt runtomkring som sker... och så blir jag lite kluven där oxå... Som i helgen ska vi ikväll bjuda onkel och tante på tacos. Jättemysigt och jag vet att barna ser fram emot det såååå... och på lördag ska vi på Tusenfryd! Ska bli KUL och då känner jag lite dåligt samvete för det... Nej jag VET att jag inte ska ha det men det gnager lite i bakhuvet... NEJ nu ska jag hämta mina solstrålar och LE för dem och stoppa in Anette i hjärtat och tanken och så får det vara över helgen, är inte det en god kompromiss!?.. :)

Önskar er alla en riktigt skön helg! Och ge dina kära en riktigt varm och go kram nästa gång ni ses! Det kan inte kramas för lite här i världen...
KRAAAAAM

5 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Vilket jättefint inlägg, där du verkligen la ord på dina känslor! Visst är det jobbigt...och förstår vad du menar med dåligt samvete...! Imorgon ska ju vi fira mamma men kräftor o fest, som Anette tänkte komme ned till...hon skulle ju "bara" in på sjukhus ett par dar...! Usch!
Jag har en känsla av hopp i mig, och tror Anette är på bättringsvägen, eller är det bara det underbara vädret som lurar mig?

Tycker ändå vi ska leva på och tillåta oss ha kul!!! Men som du skriver med Anette i våra hjärtan!

Dessutom tror jag det är lättare att "bryta ihop" om vi alla skulle komma och besöka henne, nu måste hon vara det starka, och klara sig igenom detta! Det gör hon!!!

Ha en underbar helg!
KRAMAR från Ann-Sofie

Färdigbloggad sa...

I know!!!!!!!!!!!!!

Arletta sa...

Hoppas din moster kryar på sig snart! Kraaam

Jessica sa...

Åh jag hoppas att det går bra för din moster och att hon snart får må bättre vännen!!

Tänker på dig/er och skickar en super stoooor KRAM!
Hoppas du kan njuta av helgen litegrann och det underbara vädret.

//Jessica

Anonym sa...

Gumman om du visste vad jag grät när jag läste detta inlägg, så otroligt underbart, trodde inte att jag hade så stor plats i ditt hjärta :) blev så glad och rörd. Är nu äntligen hemma efter alla veckor på sjukan och ser framåt och hopppas på bättring!Klart ni ska ha roligt och må bra även när jag var som sämst, hade verkligen inte velat något annat :) Tack för samtal och tankar!
Kramar Anette