söndag, augusti 23, 2009

Dagarna...

Oj oj vilken lång och KUL helg vi har haft! :D På torsdagen spelade ju The Pogues på Union Scene och det var SUVERÄNT!!! (kanske jag drack liiite för mkt MEN det är en helt annan historie som mina systrar kan få exklusivt en annan gång ;) Sen var det Elvefestival hela helgen.

På lördagen var JO och Oscar först på skattejakt! De uppmanade alla barn att klä ut sig till pirater så här sitter han vår lilla fina pirat med pappa på Mackedo och åater lunch! Denna fick jag på mobilen. Skattejakten började mitt i Noras lilla nap och de "gutta" är mer för att dra ner på byn när det är FULLT med folk så vi "jenter" höll oss hemma.

På em lämnade vi barna och gick åter på Union Scene, denna gång för svenskaften och Vreeswijk-tolkningar. Bra! Så åt vi middag ute! Åt jättegod scampi-pasta på ett bra italienskt ställe! Mmm... Och så vidare över bron för mera musik, vi såg Waterboys, Timbuktu, Travis och The Hives! Svenskarna rulade! Var helt klart impad över både Timbuktus och ABSOLUT The Hives uppträdanden! De är ju jätteduktiga!!! Och Timbuktu hade värsta blåsorkestren... Ja! Här är en stolt svenska i Drammen iaf!!! ;D

Så efter skön sovmorgon gjorde vi sällskap med barna, farmor och bestefar ner på Lnds Tivoli! KUL! Se mina sötnosar njuter en tur i toget!!! Se Oscar beundrar sin lillasyster när hon njutskrattar!!! Älskar!!!


PS till systrarna! Jag gjorde det igen! Åkte pariserhjul denna gngen med JO och Oscar. Fick hålla mig i hårt och bita mig i läppen för att inte säga ngt som kunde srämma Oscar!!! Vad ska jag UPP om!?.. Troddedet skulle gå bättre för denna hade GOLV och gick SAKTARE!?.. Men NEJ! Fatta nu Anna-Lena! Du ska INTE UPP i karuseller!!! GE DIG! ;D he he...

5 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

ha ha ha, underbart inlägg, att du inte lär dej ;) Men jättekul ju och fick mig att minnas en underbar Danmarks resa :)
Söta barnen är♥
Hihi, vill höra allt om Pogues kvällen en annan gång :D

STOR KRAM från Annso

... 4 på toppen sa...

Høres ut som dere har hatt en kjempefin og lang helg. Deilig vær har det vært også. En skikkelig sensommer helg vi tar med oss inn i kalde og våte høstmåneder.

Klem til dere og jeg ønsker dere en flott start på uke i morgen.

Jessica sa...

Åh det låter som en underbar helg vännen (förutom turen i pariserhjulet då *skrattar* Vad söt du är :-)))

Härliga bilder.
Tänker på dig och hoppas att allt är BRA.

KRAMAR!
//Jessica

Pssst!Fast det hade ju varit riktigt roligt att få läsa den censuerade versionen *retas lite* ;)

Emma sa...

Hahaha...hysteriskt kul ju...vad tjaklade du om denna gång? Hur härligt det var att åke i dagsljus?! ;)

Anna-Lena sa...

Just precis Emma! Jag tjaklade! och tjaklade och tjaklade... men det var inte nog med det... ;)