torsdag, juni 18, 2009

Vad doktorn sa...


Nu har jag varit och styrketränat, Oscar lekt på puterummet(kuddrum) där. Ja, vi var ju och sköljde Noras öron för det ena var fullt av vax och hon var superduktig! Bara satt där fast dr tryckte in ett rör och "dammsugade" ut vaxet! Han fick ut endel och puh tänkte jag nu kanske hon hör bättre och kan börja prata! Så erbjöd han samma hörseltest som vi ska ta på sjukhuset i höst redan nu och det ville vi ju givetvis! Nej hon har nedsatt hörsel på BÅDA öronen!?.. Jag vet inte riktigt vad jag känner ringde mamma när jag kommit hem med en gång tror jag fått en liten chock! (det är inte hela världen och det finns värre men detta är vårt, mitt, Noras och jag önskar inte detta för henne överhuvudtaget så självklart är det en sorg för oss!!! ) Men vi tar inte ut mer i förskott nu förutom att vi får tänka på att visa tydligt att vi pratar till henne och kanske lite högra och tydligare... VET inte... Känns lite konstigt, känner mig lite lessen, det är ju därför... Ja ja... återkommer om den saken! :D

5 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Lilla Sötfian!!!
Självklart är det en sorg, och allt som händer ens barn, är värsta tänkbara, vi vill ju verkligen skydda dem för ALLT!
Men nu går ju inte det, ni kommer fixa detta galant, när ni blir insatta och kan få inormation ordentligt o kunskap om Noras nedsatta hörsel.
Klart man blir ledsen! Klart man tänker, vad kunde jag gjort si eller så...
Men Nora, kommer ta sig hur långt i livet hon vill, oavsett hörsel!!!

Tänker på er!
KRAMAR från Ann-Sofie

AnnaB sa...

Ja det är klart man blir ledsen, man jämför ju bara med sig själv och sitt liv. I sådanna tillfällen bryr man sig inte så mycket om svälten i afrika eller nåt... Men som sagt hon kommer ju klara sig bra ändå!
kram

Anonym sa...

Jag förstår att du fick en liten chock. Vilken mamma skulle inte få det?

En flicka på dagis har också hörselnedsättning och hon har börjar prata nu. Hon är tre år.

Söta Nora! Det kommer att bli bra. Kram Annica

Jessica sa...

Hej vännen!!!
Men åh, hann inte in här igår och får så dåligt samvete när jag möts av detta.
Gumman *kramar om*

Jag förstår att du får en chock, att det är svårt att ta in...man vill verkligen skydda sina barn från allt ont, att inget eller inga sjukdomar ska drabba dem.Oavsett vad det är!!!!

NI kommer FIXA detta super det vet jag, och Nora kommer garanterat få bästa tänkbara hjälp för sin hörsel, både av ER och av sjukvården, och kommer klara sig jätte fint!

Men du måste ändå få vara ledsen och chockad, det är som du säger något som drabbat ER!När man väl kommer ur det så är man starkare och orkar ta tag i utmaningarna som kommer med detta!!!!

Åh fina tjejer!Jag önskar jag fanns där irl nu och kunde ge er båda en KRAM och bara finnas där :)

Tänker på er massor!!

Många kramar!
//Jessica

Anna sa...

Åh det var tråkigt :( Förstår att du blir chockad, man önskar ju ingen av sina barn att drabbas av något sådant. Nora är ju Nora oavsett hörselskada eller inte, men jag förstår vad du menar.