tisdag, april 14, 2009

Vanemänniska!

Jag jobbar ju först på tisdagar och tränar sen spinning kl 17.15, jag har verkligen fallit för den timman så den vill jag gärna hålla på. Mitt stora problem är att jag tror man MÅSTE äta middag runt 16 (antagligen för jag vuxit upp med det, nu har vi anpassat det till 17 så JO ska hinna hem) men idag provade vi ngt nytt, ja slog ut håret fullständigt och övergav alla mina (dumma) idéer om rutiner och regelmässighet ;) Nar jag hämtat barna och kom hem gick jag loss på en häck utanför, vi ska klippa ner alla våra buskar och häckar nu i vår, mest för de har tungts så av snön i vinter. Vi mös ordentligt alla tre och gickinte in förrens JO kom hem! DÅ åt jag och barna smörgås, jag åt två grova och en banan och tog med fler till mig och Oscar. SÅ drog vi på träningen, Oscar älskar att vara på deras barnpass så då får han det! :D Så träna jag s*^`%n ur mig :) och drog hem, duscha och satte mig till dukat middagsbord 18.30 istället! En stor aha-upplevelse för mig. Då hann jag alltså mysa med barna ute, ingen stress att hinna laga mat innan osv, sitta och äta i lugn och ro och träna och få middagen serverad! Det är absiolut inte så att JO itne vill laga mat men jag är hysteriskt inbiten i alla MINA rutiner och idéer och det måste jag sluta med! :) Detta kanske bara låter logiskt ut för er men det var ett stort framsteg för mig att släppa på en bestämd rutin! Herregud jag är neurotisk i värsta Woody Allen-stilen... ;) KRAM

7 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Bra jobbat vännen, framsteg är härligt!!! men visst är vi vanemänniskor....men jätteskönt att komma ur det inbitna ibland ju....bra jobbat :)

KRAM

Madde Oskars mamma sa...

Ja, så bra det kan bli! =) Kram

mamma sa...

Bra för dig!
Kram

Fru Evelina sa...

hihi så ni åker härigenom! jag hade absolut gjort samma sak om jag åkte igenom er stad, det känns ju lite som att man känner varandra men ändå inte liksom!

hoppas ni får en bra dag!
kram

... 4 på toppen sa...

Ha, ha ... vi er såååå like der altså. Jeg er også vant til middag på bordet kl. 16. Og det går jo bare ikke!!! Jeg slutter jo kl. 16 på jobb, og du kan tro for et stress det blir når jeg skal hente i barnehagen, på skolen, sette igang med middag, hjelpe med lekser og aktivisere miniputten. Hjelpes for noen rutinemennesker vi er. Nå skal jeg jammen ta tipset ditt: VI SPISER MIDDAG I RO OG FRED LITT SENERE!

Jessica sa...

Hihi :)
Härligt att känna att det faktiskt var okej att äta senare!!
Jag tror vi alla är mer eller mindre vanemänniskor,oftast så märker man ju dock att det inte blir så farligt när man väl bryter en gammal invand rutin (*skakar på huvudet och tänker-ska jag säga *fnissar*)

STOR KRAAAAAAAAAM!

Anna sa...

*fnissar lite* Låter som en toppendag att hinna mysa o träna o sen komma hem till dukat bord. Grattis till framsteget att släppa taget lite. Nästa gång kommer det kännas ännu mycket lättare ;)

kram!