onsdag, april 15, 2009

Lista stulen hos Jezza

1. Hur gammal är du om fem år? Då fyller jag 40 år och då blir det hoolabaloo!?..
2. Vem var den sista du träffade? JO!
3. Hur lång är du? 1,80
4. Vilken var den senaste film du sett? Angel
5. Vem ringde du senast? JO
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Stackars. Krya på sig till lillkillen då! En kompis till Oscar är sjuk! :(
7. Vad är helgens planer? Hoppas på fint äder och jobb ute i trädgården!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skickar ju massa sms men tycker det är lättare att prata på telefon då man kan förklara och så.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta!
10. När såg du senast din mamma? För ca två veckor sedan?
11. Vilken ögonfärg har du? Melerade står det i passet (grön blå grå)
12. När vaknade du idag? 5.45! Men låg kvar och duppade...
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, men jag ägde en!
14. Vilken är din favoritplats? Hemma i soffan efter en produktiv, kreativ dag gärna efter ett träningspass oxå och så slänga benen upp på bordet! :D
15. Vilken plats föredrar du minst? Gillar inte folksamlingar.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag hoppas jag och min familj är friska, lyckliga och har det ba helt enkelt!
17. Vad skrämde dig som barn? Har alltid varit rädd för spindlar!!! Brr...
18. Vem fick dig att skratta senast? JO
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nope, har fortf kvar några favvisar, tex DM!
20. Har du stationär eller bärbar data? Både och.
21. Sover du med eller utan kläder på dej? Helst utan. Men efter alla barna ;) har jag minst en t-shirt och trosa på!
22. Hur många kuddar har du i sängen? JAG har två och JO två...
23. Hur många landskap har du bott i? Småland(Storebro, Vimmerby, Kalmar), Närke(örebro) Södermanland (sthlm) och nu Buskerud Fylke, Drammen.
24. Har du någon gång spytt på nån? Inte vad jag vet iaf!? Någon som kanner sig träffad! HA HA HA...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota! Ute! Med gräs eller grus mellan tårna!
26. Är du social? Jo vars, men det går väl lite i vågor! Har stort ensamhetsbehov!
27. Vilken är din favoritglass? Oj, en! Piggelin!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av skulder!
29. Tycker du om kina mat? Ja...
30. Tycker du om kaffe? Ja
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och vattn, juice på helgerna.
32. Sover du på nån särskilld sida? höger sida i sängen men på min vänstra sida väl där!
33. Kan du spela poker? Ja, men gör det inte ofta
34. Tycker du om att mysa? älskar det!
35. Är du en beroende människa? ??? beroende människa eller beroendemänniska? njae... jo, jag är beroende av mina barn och min man för att må bra i vardagen! min större familj och vänner för att må bra i livet...
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej men svärföräldrarna har förlovningsdag då!
37. Vill du ha barn? Har två! :D
38. Kan du några andra språk än svenska? Norska, engelska, tyska...
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej det har jag faktiskt inte!
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet är himla kallt men oh, så mysigt!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Shopping!
42. Äger du dyra smycken? Ytterst få! Typ e jag fått av JO!
43. Har du någonsin testat narkotika? Ehrm... ja...
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Åt korv stroganoff till middag, har druckit ett halvt glas rött sedan dess men det stoppar man ju inte in det rinner ju så ja... korv stroganoff!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj vad svårt... roligast!?.. vet inte...
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ju ett på kinden som jag fick för jag inte fick ha stickade vantar som alla andra bebisar på bb för jag var sååååå söt och ??? va... hur fortsätter detta, hade de målat minanaglar eller???.. äh jag kommer inte ihåg historien, mamma!
47. Vad har du för ringsignal? några pip efter varann och så ännu lite mer pip... ska byta!
48. Har du kvar något klädesplagg från när du va liten? Nej det har jag ng inte, tråkigt!?..
49. Flirtar du mycke? Kanske skrattar och ler uppmuntrande men bara för att gör a folk glada, även tjejer, flirtar inte för att jag är förälskad, inte i ngn annan än JOiaf! :D
50. Vart togs din profilbild? Utanför huset!
51. Kan du byta olja på bilen? Det kan jag säkert om jag måste!
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, men har precis betalat en parkerings... dn var sur!!! Har ju kort genom jobbet men GLöMDE lägga upp det i rutan! Idiot-jag!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser just nu Uppdrag: Pappa!
54. Läser du dagstidningen? SÅ ofta jag kan! Det är bara så massa sorgligt och idiotiskt som sker att... ja ja... det är väl bra att lva i verkligeheten
55. Prenumenerar du på någon veckotidning? Bonytt! Annars köper jag gärna Damernas Värls, Femina, Mama, Kamille och så får jag alltis svärmors skvallerblad och hennes systers tidningar går på rundgång här bland damerna i familjen även mig, det är mest Familjen och allers ol men oh, så jag längtar till den där påsen full med blader! :D
56. Dansar du i bilen? Eh hur då?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? nrk P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? kaffefilter, juice, iste, äpplen
59. När var du i kyrkan senast? När jag gifte mig i sept -07 :)

2 kommentarer:

Daniel sa...

Fina du å kom ihåg att 40 e ingen ålder. Bara ett löjligt nummer på ett papper. Ung i själen är du!

Jessica sa...

Super kul att läsa!!
Är barnsligt förtjust i dessa listor,men det var nog ingen nyhet *fnissar* Man får veta så mycket skoj ;-))

Hoppas du får en super bra fredag nu och att allt är BRA med dig!

Kram Jessica som borde stänga ner datorn nu och räkna *skäller på mig själv* :o)