onsdag, juni 25, 2008

Har gjort om lite- igen... ;) Nu ska ju mamma och pappa bo i "tv"-rummet så bordet kan inte stå därinne, nu står det här! De små borden om brukar stå där står bara bredvid. :) KUL med besök och stök!!! :D




Dukningen ser ni i mitten (jag vet INTE varför det blir så här TRÅKIGT med bilderna... Ska kolla upp det! ) och så åt vi potatis, rödlök, tomater och paprika bakade i ugn, stekt (gasen till grillen var slut så jg fick steka :( kyckling, curry- och pestowurstkorvar, ostkorvar och vanliga korv till Oscar! Han gillade oxå kycklingen fast den var marinerad! Kul! Sallad med olika sallader (bla ruccola som är en favvis)cherrytomater, gurka överströdd med fetost och soltorkade tomater! Och tzatziki! Mmm... sååååå gott! Och jag blev sååååå glad när jag var på Ica idag! De har ÄNTLIGEN fått kokbar lätt creme fraiche!!! JAA! Som jag har klagat på utbudet av mejerier... eller avsaknaden av! Härligt! I morgon kommer de! :D

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad otroligt gott det såg ut det vill jag äta nån dag, vad marinerade du kycklingen i?? vilket härligt recept !!!
Kramisar !!!

Anna-Lena sa...

Ja, det var jättegott! Marinerar i en vitlöksmarinad för kyckling som jag bara köper färdig! Gillar mottot "det enkla är otast det bästa" ;D

Anonym sa...

Du är duktig du :D !

Att bilderna blir så tråkiga kan jag førklara ;) . Eftersom kameran vill tänka helt själv vill den få ljuset så jämnt førdelat i rummet som den klarar. Det betyder att fønstret som är väldigt ljust måste gøras lite mørkare och därfør blir till sist hela bilden underexponerad... Hade du haft blixt hade du kunnat kompensera før det och haft den på, om kameran "velat" eller (troligt) inte...

Du som är så flitig på att fotografera skaffa dig en ordentlig kompaktkamera istället før att knipsa med mobilen, tåank vilken minnebank du skaffar dina barn. En bra kompaktkamera hittar du før 2-3000.-, IXUS:arna är bra!

((Kramar))

((Kramar))

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anna-Lena sa...

Jag menade eg att de ligger så konstigt bredvid varann och så... Men jag tar dessa duknings-mat och såna bilder med mobilen eftersom de bara ska i bloggen inte framkallas, de läggs oxå upp snabbare! Jodå vi har en vanlig bra kamera oxå... Jag hoppas då att vissa bilder är bättre!?.. ;) Ha ha... så går det när man har ett proffs som läser ens blogg! :D

Anonym sa...

Ta gärna en titt in på min nystartade blogg :)

AnnaB sa...

Mums! Låter himla gott