tisdag, april 15, 2008

Lata-mamman-tips...

Detta har jag tänkt på länge. Jag har småtips som jag ibland tänker att jag ska dela med mig så glömmer jag det? Här kommer iaf två!

1. När du skär grönsallad skär upp heeeela och lägg det ni inte äter upp i en skål med lock, fyll över med vatten, då håller den sig fräsch och krispig i typ en vecka!.. ;) Lärde mig när jag jobba på snabbmatskök!

2. När bebisar/små barn äter själva kan det bli väldigt, väldigt kladdigt!!! ;) Köp en sådan kontorsmatta som tex IKEA har i genomskinlig plast och ha under stolen så är det lättare att torka upp och man skyddar golvet!

Smart eller!?.. Mmm, hon kan ibland alltså! ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra salladstips, ett till; skölj salladen - använd en salladsslunga för att få salladen torr (världens bästa redskap) och lägg i låda med lock. På ikea finns jättebra ganska stora, tätslutande lådor med ett litet "plastgaller" att lägga i botten så ev. vatten kan rinna av. Bara att plocka torr o fin sallad närhelst man e sugen!

Shit, vi skriver en bok om husmödrars salladskonster!?
:-)

Anna-Lena sa...

Ha ha!.. Men hur länge håller den sig torr?..

Anonym sa...

Härligt! Mera tips tjejer! Gärna hur man får en 1-åring att sova hela natten;-)

Anna-Lena sa...

Hm.. det vill jag OXÅ veta!!!