lördag, april 26, 2008

Dålig start!

Vet inte om vi har sovit inatt! Nora har hållit på med nåt?.. Gråtit och fisit, ont i magen?, eller är det tänderna, gnott i munnen?.. Somnade eg tidigt i går kväll men vakna ett par ggr innan nio, sista gången somna hon inte utan var uppe med mig till 22.30 då jag låg och läste i sängen, hon kan ju inte ligga på sitt rum och skrika och väcka Oscar!? Så sov hon då ho mig... eller sov och sov... jag hade inte sovit mycket då mannen kom hem runt 3 (jobbmiddag) villket oxå irriterar mig. Jag skickade massa sms att det var jobbigt och kunde han komma hem snart för jag visste natten skulle bli skit!?.. Nej då 3!!! Bra! Så nu är jag SUR på honom, skittrött! för Oscar bestämde sig att vakna 5.30! Kan man göra annat än skratta åt eländet! Extremt trött och grinig mamma går i duschen tror jag!.. Är dock hungrig?.. Rosta grovbröd! Mmm... ;) (dessutom är det grått och regntungt ute, humöret försvann lite igår när det regnade igen) Klagomur!!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och fy. Känns allt för bekant. Sömnbrist gör att fullblodsbitchen i en kommer fram. Hoppas dagen blir lugn och att du får en lång sovmorgon imorgon! Kram

Ps. Vill du ha hjälp med en sån räknare som jag har? Susnet heter sidan. Maila i så fall! Ds.

AnnaB sa...

En kass dag helt enkelt! Min natt var inte heller den bästa, Tuva har börjat strula med amningen på natten också och det känns INTE kul. Det har ju varit så skönt att det funkat då åtminstonde...

ChatrinesLiving sa...

uffda...
håper kvelden og denne natten blir MYE bedre!
Ha en finfin lørdagskveld!
klem fra chatrine:)

Anonym sa...

Kraaaaaaaaaam!
Hoppas du fått vila idag så som jag och Folke; sov i två timmar mitt på dagen, huset tyst o tomt. Underbart, men sen har jag varit hemkolaseg i huvudet hela eftermiddagen.

Låt mannen kompensera! ;-)

Anonym sa...

Fy så jobbigt :( Det är hemskt att inte få sova sina 6-7 timmar, man blir ju som en zombie, mår illa o yrsel.. Hoppas lillsnorpan piggnar till så du får sova bättre i natt!

kram!

Anonym sa...

Håller mina tummar stenhårt att ni fått sova bättre i natt,det är tufft att inte få sova ordentligt,då har man all rätt i världen att vara "grinig",så är det bara :)

Tänker på er!!

Kram!!!

Ela sa...

Hur mår du idag? Bättre hoppas jag.

Kramar!!!!!

Anna-Lena sa...

Tack, ni är bäst!!!

RANA sa...

Gumman! Ack ack ack så bekant (särskilt för ett tag sen). Fy fan, vad göra, gråta, gräla? Han får verkligen kompensera - obs för sin egen skull också. Då slipper han ha en fru som blir alltmer sliten och bitter. Gumman. Det är en fas. Men vad hjälper det nu?

MÅNGA KRAMAR!
/Rana