onsdag, april 23, 2008

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan mars 2006.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv börja blogga?
Innan jg började visste jag inte om det!?..


3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
SaKis Värld var den absolut 1a jag läste! Hon har tyvärr slutat nu! :(

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du så här i efterhand läser dem?
Tycker det är jättekul! Tycker oxå att hon jag skrev så bra!.. ;)

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Runt 20 stycken.

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?
Jag läser nästan bara dagboksbloggar. Mest mammabloggar. (behåller Annicas svar här och var! ;)

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?
Tror Ela och jag kunde varit vänninor IRL MEN vi är väldigt olika! :D

8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
Oj... Kusin Mikaela och jag har jag upptäckt är väldigt lika! Tyvärr inte till utseende då! ;)

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Iom att de bor 60 mil härifrån så vet jag att de verkligen uppskattar alla bilder och info om barnen! :D

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det tror jag, annars känner de mig inte så väl som de tror! :D

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?
Jag skriver om det jag vill för tillfället! Lämnar aldrig ut sådant om andra osv som kan vara lite för privat! Min gräns fungerar för mig där och då! :D

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?
Vet inte! Som ovan, lämnar inte ut andra, hemligheter, osämjor... Annat om andra! Jo, mina barn då förstårs, men inte snopp eller snippa-bilder heller! Inte på mig heller! Ha ha!.. Vill ju ingen se iaf så!.. ;D

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Från borjan inte alls! Visst är de kul med kommentarer och så men jag ligger inte på nån lista! Jag bloggar för min familj i Sverige och mig själv! Allt annat är bonus och skitkul men inte nördvändigt!

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Till viss del ja.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, men jag skulle gärna göra det.

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Inte för oss "vanliga" människor som bloggar, det är väl värre för dessa mode-Stockholmsinne-tjejerna som visar upp sig på tv och viker ut sig i blad?.. Nej, jag vet inte, de tycker säkert inte det är skadligt så?..

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?
Folk som missförstår en med flit eller inte tacklar att man tycker olika eller hoppar på mig eller de jag läser osakligt eller orättvist klarar jag inte av, då blir jag ordentligt förbannad!..

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Kanske jag kan ångra en formulering, något som tolkats fl, men eg. inte innehåll!

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Att det tar sån tid och är sååååå beroendeframkallande! :D

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?
Har ju blogat i över 2 år nu och tycker bara det blir roligare och roligare! :D Men man ska ju tillbaka på jobb osv så vi får väl se! Hoppas det!

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Lite! Att man påverkas om man är med i bloggvärlden MEN inte om man inte är intresserad!

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Oj! En möjlighet att ventilera och skriva av mig, att föra dagbok över mina älskade barn och mina egna tankar, att hålla de är hemma och speciellt mamma uppdaterad! :D

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Beroende! Nya vänner! Skratt och gråt! Medmåansklighet och kärlek! ;D Amen!

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Kusin Mikaela, Evelina, Rana, Jessica och Sara! :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att läsa dina svar! Och visst är det så att det tar en del tid och är sjukt beroendeframkallande;-)

Anonym sa...

Vad kul :)
ska sätta mig ner och skriva mina svar imorgon när jag har mera tid.

Kram!

Ela sa...

Bra svarat!
Oh tack! Klart vi skulle va fina vänner. Kanske just för att vi e olika.
Ha en fin dag gumman! // Kramar.