tisdag, mars 25, 2008

Att komma ut genom dörren...

Ska på dagis. Det har snöat, så vi (dvs Oscar och jag) måste skotta. Klär på Oscar, extra tröja, hals, overall, stövlar, vantar, mössa... Förutom att det är svettigt (stackars dagisfröknar) så måste jag oxå TJATA massa på Oscar, DET tycker jag är slitsamt, vill bara mysa med honom ;) Så går han ut (när jag kommer ut har han faktiskt skottat väg till trappen, duktig kille ;) (har ytterdörren öppen så jag ser honom genom stängda glas-innerdörren, så ni inte tror jag bara släpper ut honom) Så är det Noras tur! Hals, stickade sockar, overall (sån MED vantar och fötter på), mössa... ner i vagnen. Min tur! Sockar, stövlar, parkas, halsduk, mössa, handskar... Ha med Oscars ryggsäck med dagis-kläder, min handväska, lägger de under vagnen... Ställer ut Nora där Oscar skottat (Tack, slapp det) för att skotta trappen så vi kan få ner vagnen så vi kan skotta fram garaget och få ut bilen... In med alla och allt i bilen... Puh! Äntligen!.. Vi åker... en halvtimma senare... ;) Tur ingen bajsat när vi väl kommit i ni bilen... Hade egentligen inte förvånat mig!?.. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi.. ja, ibland är det ett helt företag att komma iväg :)

AnnaB sa...

Bra kämpat!