onsdag, februari 20, 2008

På mammadate!.. ;)


Randi och Line

Petra och jag

Cecilie och Barbro

Mariann

Vi hade sååå trevligt igår kväll! Barna somna utan problem, duktiga pappan... så slapp jag oroa mig! :) Så glad att vi inte ammar på kvällarna och känna den stressen när man gör nåt utanför husets fyra väggar! ;D Ammar ju annars 3-4 ggr per dag, inte kvällar eller om natten. Vill helst INTE amma innan 6 alltså... hon förösker smyga ner mot 5 men jag försöker få henne somna om en stund!?.. Går inte alltid lika bra! Vid 17 ska jag och Oscar så på barnsång! Vad kul det ska bli! Behöver mysa och bara göra nåt kul med honom nu... Mycket trots och bara nej, nej från mig!..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Såg ut som dokke ha hatt det kjempe koslig :) Kor lenge skal du amme? lenge fikk Oscar då? Hedda får ikkje lenger... Eg fullamma ho til ho va 4 1/2 mnd, men da hadde eg hatt brystbetendelse 7 ganga og gått på pencilin 7 ganga. Da kutta eg dag-amminga, og da gjekk betendelsen over. Så fikk ho pupp natta til ho va ca 5 mnd, og no får ho kun flaske, men ikkje før 7-8 morgonen! Og vips... vi sove heile natta :):)

Anonym sa...

Foresten... nora e veldig lik mammaen sin!!

Anonym sa...

åh vad roligt!jag vill med bli mamma o gå på mammadater!
kram

Anna-Lena sa...

Janne: Ammar nog ett par månader till eller tills hon börjar bita och det bara blir ont och mas! Oscar slutade på dagen efter han fyllt ett! Han fick då morgon och kväll bara och åt sista kvällspuppen på sin födelsedag! Morgonen efter ville han inte ha! Var helt ointresserad! Jag blev lite lessen och börja tom gråta kommer jag ihåg! Ha ha!..
Evelina: Det var roligt! Och din tid kommer ju!.. Det är så mysigt och ni kommer bli superföräldrar! :)

Anonym sa...

Vad trevligt det ser ut! Vill också gå ut!