torsdag, maj 03, 2007

Nu liger hon i korgen så fint bredvid mig... Jo efter 25 minuters pressande (jag är lessen alla ord som jag inte vet på svenska, känner mig inte ens säker på om de är norska? men ni fattar väl grejen?..)kom hon alltså... den känslan hoppas jag alltid jag får minnas... när hon liksom rinner ur mig?! Att få ut morkaken var inte lika trevligt, det tog tid, det gjorde ont och jag blödde endel... inet farligt men mer än "vanligt"... Nora låg på mig en stund oc ynkade men skrek inte direkt så de tog henne upp på intensiven, hon visade tecken på infektion och hade vatten i lungorna, men alla försäkreda oss om att allt var bra och jag var faktiskt, otroligt nog, inte orolig?! Jan-Ole följde med snuttan upp så var ja plötsligt ensam?! Låg och huttrade och grät men var egentligen lycklig och nöjd och återigen STOLT över hur tuff jag ändå var!!! :D Men konstigt att ha två barn plötsligt men ingen av dem var där?! Så efter fyra-fem timmar fick hon komma mer till mig! Hela måndagen sov hon egentligen bara och jag försökte oxå vila men var nog väldigt uppspelt och hög på... den coola, hemska, underbara, otäcka, fantastiska, skrämmande,härliga upplevelsen. Natten var jobbigare för hon jag delade rum med hade en bebi som vägra skrika den natten. Hom fick lämna ut henne efter en stund så vi skulle få sova... Annars har hela uppehållet varit bra, jag låg på ett tvårum med ett jättetrevligt par, hon och ja kramades innan vi sa ha de... och sa att det var skönt att det hade varit vi som hamnade tillsammans, vi kunde prata och skratta ihop och diskuterade det mesta på det där rummet. Jag har haft några jobbiga förnätter, hon har ätit en gång i timmen fram till tre, men så har hon fått sova hos mig och då har allt gått bra sen! :D Mammagris! :D Så åkte vi em idag, allt är bra och blombuketter trillar in! :D J-O ska vara hemma en bra stund nu och Oscar är sååååååå stolt storebror, han säger bebin min oc klappar på henne och pussar och vill hålla och är såååå mallig, och så är det skönt att mamma är hemma igne, en natt hade han gråtit efter mig men fick nöja sig att mysa pappas ena arm (han tyckar hans ansikte är för hårt...) :) Sötvännen min! Kommer säkert skriva mer om detta men nu ska vi sova... lite iaf?! ;) Bilder i mass i morgon! KRAM

9 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomna hem och återigen grattis i massor! Det låter som en intensiv men bra förlossning du hade. Snabbt gick det också.

Vad olika det är med förlossningar. min moderkaka var ute utan att jag ens varit medveten om att den var på gång. Den bara gled ut.

Njut nu i massor och vila dig! Ser fram emot bilderna. Grattis till ehla familjen och sköt om er!

Anonym sa...

Grattis till nytillskottet. Måste vara skönt att det gick så bra ändå och som det verkar ganska snabbt. Njut av denna tid och ta hand om er!

Anonym sa...

Hej världens bästa storasyster...helt plötsligt är det så långt till Norge..drömde mig iväg, till lgh på skoglieveien...bara traska upp o hälsa på, det vore nåt! Saknad!
Älskar dig och dina underbara! Hälsa så mkt till Oscar o Nora, vi tänker på er massor!

Kramar Ann-Sofie o Maja

Anna-Lena sa...

Ja lägenhetdrömmen har ja ghaft många gånger, ska jag lova Ann-sofie... Dit ska ni! :D

Arletta: men 1a gången kände jag heller ingenting jag visste inte ens den hade kommit så det är så olika så!

Anonym sa...

Vad du varit med om vännen!! Men så skönt att allt är bra nu. Många grattiskramar igen =D Kram Madde

Anonym sa...

Åååååååååååhhhh....GRATTIS!!! Blir alldeles gråtigt rörd när jag läser. Wow! Vilken stark förlossning! (På alla sätt) Ta hand om er! Tänk...Nu är hon snart en hel vecka gammal redan...

Kommer ett litet paket med posten.

Kramis!

Anonym sa...

Grattis än en gång gumman o hela familjen :)
Vad hände med namnet??
Ha en mysig helg o njut av varandra!
Kramar från Norrköping

Anonym sa...

Jag vill inte stressa på dig men jag är sååååå nyfiken på lilla Nora!

Camillas lockar sa...

Spännande med bilder :-) Vila mycket, det behöver du nu efter ditt maraton!