söndag, maj 20, 2007

Det är svårt att hinna med att blogga när pappan varit hemma i tre veckor?.. Jo, jag menar... han har kunnat vara hemma så länge just för att han jobbat lite hemifrån, sen när han jobbat färdigt har vi haft ärenden ute och ting att ordna så min datortid har varit lika med noll. Dessutom hade vi ju besök av mina föräldrar över 17e mai vilket var otroligt trevligt! De kom i tisdags runt middagstid så jag bjöd på otroligt god laxmiddag :D (skryter av mig själv!) och sedan bara mös de med oscar och nora. De har ju saknat dem massor och speciellt mormor satt mest med nora hela tiden... :) men busade oxå massor med oscar givetvis! Han tyckte det var såååå mysigt med mormor och mofftaj här! På fredagen skulle jag köpa nya kläder, vågar inte prova de jag hade innan Nora ifall?.. kan iofs ha mina vardagsjeans redan men ville inte chansa på att förstöra det goda humöret på för små finkläder. Så vi drog på centret allihopa och jag fann nya trekvartsbyxor i linne och en gul och vit kofta att ha... jättefint! Och så mina nya guldsmycken jag fick i försenad födelsedagspresent av min syster. Så kom då 17e mai, mormor var finast?.. Hon hade blå kjol, röd-och-vit-randig top och röd kofta dagen till ära. :D Vi andra var oxå fina, Nora i sin nya klänning hon fått av mormor och morfar. Ner på stan med massa tjo och tjim när barntåget gick förbi. Oscar bara älskar orkestermusiken! Så åt vi lunch ute med hela j-os familj oxå innan russetåget. Oscar och Noras kusin stian är russ (tar studenten) och körde i russetåget med sin bil. Kul att se honom... tonåring och lite lullig men slängde sig av bilen för att krama sim mormor och oscar! Han tycker mycket om mormor och det är så kul att se att han vågar visa det offentligt. Då blev jag alldeles varm i hjärtat och fick tårar i ögonen. Senare grillade vi hos svärföräldrarna och kaffe och tårta så hem trötta men glada runt nio. Oscar somna som en sten och sov länge morgonene efter.:D seg och regnig dag men killarna, oscar, jo och morfar åkte på bauhaus. mormor jag och nora skippade att kolla på brädor, det är väl mer en mansgrej? utan åkte bort på centret och handla och shoppa istället. Jag fick jättefina blommor... (Tack mormor och morfar) sen middag och kvällsmys, med ost och kex när oscar somnat. Så åkte de i går på morgonen, resten av dan var killarna ute i trädgårn, ordnat färdigt oscars lekstuga och lite staket framför taket till garaget så inte oscar ska gå ut vilket han innan gjort bara för att reta oss, jag lovar?.. ;) Nora och jag ammade, sov, planterade om blommor (en stor till tre mindre...) och lagade kycklingmiddag! Mmm... tom oscar sa det var gott?! :) Det är bra betyg det av en kräsen kille som inte äter särskilt mycket överhuvudtaget just nu? Reaktion på Nora?! Kanske... fast han är såååå len med henne, klappar och säger bebin min eller lillasøstern min men så mjuk röst?.. men förändring är det ju så absolut så... Just nu sitter han i gräset och tiitar på pappan som lagar rabatt-kant till mig... han ser ut att soman när som helst?.. :) Söt!

(Angående bilder så kommer de... har otroligt mycket strul att få igång nya kameran. Trodde jag skulle sätta mig och ladda upp bilder förut... nej då var jag tvungen att registrera vilket tog jättelång tid och så vaknade Nora och var hungrig, när jag sen skulle för¨söka igen hade batterierna i kameran tagit slut så det gick inte då heller?! Så nu laddar jag dem och hoppas hinna pröva senare idag?! Hm... blir frustrerad! MEN det kommer, det kommer... ;D )

NORA: ammar och ammar och sover och växer. Hon är otroligt stark redan och är väldigt MED när hon är vaken. Hon är snäll mot mamma på nätterna (bank i bordet.../ta i trä på svenska väl?) somnar ca midnatt efter bröst och sover sen till ca 4-5 då hon äter och sen sover igen till 8-9? Jättebra! :D (Nu ska jag byta blöja på oscar...) Ha de...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att läsa att ni har det bra. Man blir ju lite orolig när man inte hör nåt på ett par dagar. Har du vant dig att du har en dotter också? 17 maj.. det måste vara roligt att fira nationaldagen så riktigt. Det gör vi ju inte här i Sverige. Det är tråkigt. Ett steg i rätt riktning är ju att 6 juni blivit en röd dag. Vet du att min gammelmormor var från NORGE?. Så jag är åttondels-norsk. =D Det du!! Från Horten... Var bor ni någonstans? Kram Madde

Anna-Lena sa...

Vi bor i Drammen, fyra mil från Oslo. Coolt att vara åttondels norsk... jag är väl 0 % norsk vad jag vet! :D