torsdag, april 26, 2007

Svåra frågor?!

Ska man drogtesta 13- åringar?

Beror väl på varför det ska göras?! Om föräldrar har bekymringar och misstänker drogmissbruk, visst, men bara för att checka på skolan eller?.. Kan inte svara på frågan bara så...

Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna?

Tja, varför inte! Då kan man åtminstone kolla vad som hänt om man inte var med under själva incidenten?! Fast det kanske är tanken bak drogtestandet oxå?!. Fast då är det mer som att säga att DU drogar(om man inte testar ALLA då), med övervakningskameror kollar man ju alla!

Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv?

JA!!!

Ska du donera dina organ?

Ja, har både lappen i plånbok och snmält mig till registret?! Iofs i Sverige tror jag?.. Hm, ska checka men som sagt jag har lappen i plånboken!

Vad tycker du om dödshjälp?

Jag tycker den som ligger döende ska få bestämma det där själv eller att det finns någon slags blankett där man kan förklara att detta vill jag när jag är döende och att det ska respekteras mer vad individen vill inte vad läkarna säger?! De känner ju inte den döende...

Inga kommentarer: