torsdag, april 19, 2007

Senaste impulsköp :
Hm... var på IKEA igår, inte allt men mycket man handlar där är ju impulsköp! Iaf för mig, ljus, smarta förvaringsting osv slinker alltid med...

Bästa fikat :Cappucino och chokladcroissant på KaffeKrem. Mmm...

Färg du hatar :Hatar ingen färg, alla färger kan va fina i rätt sammanhang?..

Nåt som gör dig förbannad :När folk blir irriterade eller förbannade på något men inte säger till utan bara klagar och muttrar. Tex på restaurant, om man inte är nöjd säger man till, TREVLIGT, att man inte gillar maten annars håller man käft och äter upp! ;D

Så får du motion :Nu får jag ingen alls... men så snart prinsessan kommit ska vi GÅÅÅÅÅÅÅ! Massor! SKönt!

Om du var en blomma :Skulle jag vilja vara en människa?..

Det dyraste du äger :Hm... vet inte! Är väl medägare av huset? Bilen? Fick ju en D&G-klocka till jul?.. Ha ha... nej jag har ingen aning?! Noll koll!

Tidigaste barndomsminnet :
Jag sitter ute i snön och tittar upp mot köksfönstret och det ser så varmt och tryggt ut. Fast jag är ledsen eller arg och känner mig utanför kommer jag ihåg. Är ca fem?!

Första frågan du ställer en ny bekantskap :Och vad heter du? kanske... beror väl på?

Samlar på :Inget speciellt just nu.

Underskattad grönsak :Jag bara älskar morot men den är väl inte underskattad

En bil är :Väldigt bra att ha!

Pryl du inte kan vara utan :
Inte kan vara utan?! Tja, eftersom vi har möjligheten tilkl detta övberflöd så... dator, bil, mobil, tvättmaskin, diskmaskin... guuuu, vad de lättar min vardag!

Ditt livs aha- upplevelse :
Svårt! Men när något hemska händer i världen så får jag dem... jag måste njuta livet och de jag älskar NU för det kan sedan vara för sent! Kände väldigt mycket så sedan jag följt en blogg som handla om Alfons, som hade och avled i cancer! Usch, så hemskt men vilken tankeväckare!Kolla gärna in: www.alfons.blogg.se

Lyx är :
bada, choklad, kramar och pussar, blommor, god mat, vin, barn, kärlek, sol, varm vind på sommarkind ;) He he... tja, allt möjligt som man kan njuta...

Tidningar du prenumererar på :
Bonytt och Föräldrar och Barn

Du gör med hundra upphittade kronor :
Tja, köper en top på HM?!

Någon du saknar :
Hela min familj... att inte ha dem boende i närheten kommer för alltid vara mitt livs sorg, men men... nu har jag kärleken här och de finns ju alltid där för mig och jag vet de älskar mig och jag dem... men saknar ändå den nära vardagen?!

När grät du senast :
Inatt, kunde inte sova var utmattad!

Du tycker det är tant/gubbvarning, då :
Man säger: det var bättre förr eller ungdomen nu för tiden... Ha ha... så har det ju alltid varit! Det värsta är att jag själv börjar få tantvarning. Trött den yo-yeh-kulturen men försöker verkligen inte irritera mig utan acceptera den för vad den är, en ungdomsgrej. Och många gånger tycker jag ungdomarna idag är mer mån om att hjälpa äldre och ta hand om varann och engagera sig i politik osv än det "vi" var?..

Svart eller vitt ?Beror på vad det gäller?!

Homo eller hetero ?
Jag är hetero men man är det man är och så var det med det!

Höger eller vänster ?
Högertrafik? Högerhänt? Vänsterpartist?

Göteborg eller Stockholm ?
Har inte varit så mycket i Gbg, men bott iSthlm så det känns lite orättvist att välja. Båda är ju otroligt vackra det jag sett iaf!

Kram eller puss ?
Beror på. Ingetdera, ena eller andra, både och?..

Hyrfilm eller bio ?
Gillar att gå på bio jag!

Pasta eller potatis ?
Här blir det oftast pasta, är ingen potatisfan men det är både JO och O så det blir oftare än om jag fick bestämma själv vilket väl är bra!

Tjänare eller tjäna ?
Vadå? Fôrstår inte! Jag vill tjäna så mycket pengar att jag kan ha en tjänare?!

Is eller mjukglass ?
Mjukglass.

Natt eller dag ?
Sova på natten, leva och mysa på dagen!

Felix eller Heinz ?
Felix. Som här i Norge har ersatts av Idun

NK eller Myrorna ?
Ingen av dem är en favvo, men Myrorna om jag måste välja!

Marsvin eller hamster ?
KATT! Ha ha...

Rakad eller orakad ?
Vart då?!

Popsnöre eller sportfåne ?
Ingetdera eg, men hellre sportfåne än popsnöre! Om det handlar om livsstil iaf!

Linda Skugge eller Linda Rosing ?
Linda Skugge.

Peter Stormare eller Peter Jidhe ?Peter Stormare.

Kaffe eller te ?
Kaffe. Dricker inte te!

Champagne eller Ramlösa ?Just nu måste jag ju hålla mig till Ramlösa men jag är stor chempagne-fan!

Se filmen Festival eller stirra in i en vägg i 90 minuter ?Se filmen. Vet inte vad det är för film men...

Bakispizza eller bakischirre ?Pizza. Vet inte vad schirre är?!

Förfest eller efterfest ?Förfest, efterfest är jag för trött för!

Engångssex eller engångstallrik ?Engångstallrik!

Plasbestick eller plastbröst ?Plastbestick!

7-eleven eller Pressbyrån ?Pressbyrån (Narvesen i No.)

Glasögonorm eller linscooling ?Jag ser ju utan men jag tycker det är snyggt med glasögon så behövde jag skulle jag nog ha både och...

Plugga eller jobba ?Jobba, har tyvärr pluggat färdigt, älskar det annars!

Planka eller pröjsa ?
Pröjsa!

Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne?
NEJ! Absolut inte!

Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt ?Beror på vem, hur...

Finns det någon du ogillar starkt ?Ja!

Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd ?Hm... svårt! Tycker eg jag är ganska bra men om jag är för inblandad själv kan jag lätt bli för arg eller medriven... Vet inte! Svårt!

Om någon trycker ner dig, vad gör du då?Blir förbannad!

Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv ?
Ska väl helst vara duktig flicka och klara mig själv men jag jobbar på det!

Är du svartsjuk ?
Nej!Inte något som inte är nyttigt eller som stör!

Vad gjorde du igår kväll ?
Var på IKEA och kolla på TV

Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?Jag ser ingen anledning till att dom inte skulle få det.

Använder du bokmärke eller gör du hundöron?
Har massa fina bokmärken men gör ändå hundöron?!

Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av?Njae, kommer inte på någon!

Tyckte du om att gå i skolan ?Ja, älskar att utbilda mig! Iaf inom områden jag är intresserad av, litteratur, språk, data, historia, drama...

Vilket ämne gillade du bäst, när du gick i skolan ?
I grundskolan var det väl engelska, bils och svenska?! Gymnasiet; litteraturhistoria, idehistoria... Högskolan; engelska, litteraturkurserna...

Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan?Grundskolan; MATTE pga läraren

Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång?
Jamen jag har ju massa kompisar kvar från den tiden! Och har pratat med lärare långt efter osv...

Har du fortfarande kontakt med någon från din klass?Absolut!

Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta?
Försvarare.

Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"?
Mycket närstående! Då skulle jag bli förvånad för att jag inte fått veta det tidigare men samtidigt är det ju inte lätt så jag skulle inte döma utan stötta och finnas där!

Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den?
Ja! Ellervisar den för Oscar så får han den!

Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja?
Fri vilja som ibland styrs lite granna åt ena eller andra hållet av ödet?!

Vad är ditt favoritpålägg?
Just nu räkmjukost!?

Vad är det första du tänker på när du vaknar?
Mmm... pussar på Oscar och trängs och myser! :D

Är du troende?
Jag tror på mycket!

Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet?
Tycker inte om diskussionen! Den som passar bäst för ett jobb borde få det oavsett kön eller etnisk bakgrund, samma med lika-lön-för-samma-arbete-diskussionen! Jag tycker man ska kunna premieras om man jobbar bättre än någon annan oavsettt om den andra är man eller kvinna! En helt annan och för lång diskussion föratt ha här och nu!

Tycker du om stearinljus?
Älskar att tända ljus men har mer teljus faktiskt!

Använder du balsam?
Ja, emellanåt!

När blir man vuxen ?

Ja det kan man undra?!

Vilken färg har din tandborste?
Ljusgrön

Har du lök i köttbullarna ?
Inte på sistone pga halsbränna i graviditeten men annars har jag det! Rödlök är min favvo

Hav eller sjö ?

Är havsmänniska men ge mig en sjö så ligger jag gänra där en hel dag och flotar och solar! Mmm...

Har du nån skrivare ?
Ja

Har du nån scanner ?
Ja i skrivaren

Vad har du för väckarklocka ?
Ställer alarmet på min mobil.

Hur ofta klipper du tånaglarna ?
Tja, ett par gånger i månaden eller?.. När det behövs!

Har du hår på ryggen?
Nej, hahaha!

Har du betalat månadens räkningar?Nej.

Använder du hudlotion?
Ja.

Har du åkt ambulans någon gång?
Nej

Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak?SALT!

Chips/ostbågar/jordnötsringar?
Ostbågar

Tycker du om Dr Pepper?Har nog smakat men det är ingen dryck jag går ut och köper

Äpple eller Päron?Äpple.

Äter du fiskbullar?Ja.

Svettas du mycket?Nej.

När klippte du dig senast? I november tror jag! Oooops! :D

Vad kollade du senast hos doktorn?Att bebis har det bra, blodtryck, blodprov, ultraljud. ska kolla detsamma på sjukhuset i morgon!

Har du fått riktig massage någon gång?
Ja har gått till min Linda en gång i månaden nu i ca ett år?! UNDERBART!

Tycker du om rökt kött?
Ja.

Vilken är din favorit på McDonalds?
Glassen men krossade godisbitar i. Kommer inte ihåg vad den heter! Mmm...

Platt eller vanlig dataskärm?
Har platt

Vad har du för mobiltelefon?
Nokia... ha ha...

Hur betalar du dina räkningar?
Genom internetbanken.

Dammsög du bakom soffan sist du dammsög?
Nej, men JO gjorde det för nån vecka sen bara!

Är det ordning eller oreda i dina byrålådor?
Ordning

Hur stor hårddisk har du?
Vet ej.

Har du överkast på sängen?
Nej men det vill jag ha?

Har du brutit något någon gång?
Ja några fingrar.

Vad är den värsta sjukdom du haft?
Mässlingen tror jag?!

Har du blivit sövd någon gång?
Nej

Lever din mormor?
Nej, på måndag 23e är det ett år sedan hon gick bort i cancer, min älskade mormor!

Har du varit med på TV?
Det tror jag inte...

Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu?
Gå och äta lunch och sen lägga mig!

Använder du tofflor?
Ja

Använder du morgonrock?
Nej, har en jättefin men nej...

Är du en besserwisser?
Ibland är jag nog tyvärr det.

Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen?
Ja, luktar den inte illa så inga problem!

Beskriv din humor:
Gillar torr brittisk humor tror jag, har sååååå svårt för högljudd trillhumor, blä!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej å hå. Det tog väl minst en timme att svara på den sjukt långa enkäten. *S*

Anonym sa...

Jag och MAdde ahr numera lite betting på när Mini tänker ploppa ut. =D

Anonym sa...

Usch vad jag stavar slarvigt.

Anna-Lena sa...

Ha ha... jag hoppas på tisdag fortfarande!