onsdag, april 18, 2007

På slutet av graviditeten med oscar hade jag högt blodtryck (bt) och blev inlagd och igångsatt pga för lite fostervatten. Oscar var grön som en alirn när han kom ut men allt gick egentligen bra! Igår blev min läkare tyst och kollade bt flera gånger och jag fick ligga och vila en stund innnan hon checka igen... och jag blev sänd till sjukhuset! :( Blä! Kändes som en dålig repris på förra gången! Jag vet man ska ligga på sjukhus när man föder men jag har otrooooligt liten lust att bli inlagd och ligga länge (har ju termin på tisdag 24/4 och vill inte ligga tills då liksom) De kollade bt, tog blodprov och ultraljud. Allt var bra och jag fick åka hem! Puh... :D Det var nåt med mitt njurvärde??? men det ska de checka mer ordentligt på fredag. Vi satt iaf på sjukhuset från 15.30 till 19.30! Kul?! NEJ! Oscars farmor var hemma och hade inge planer så han hade det så bra så! Han gillar verkligen sin farmor alltså! Och inatt drömde jag att hon kom. Magen började hänga som bara den, helt löjligt mycket alltså, och plötsligt kom hon genom byxbenet! Ha ha... och jag bara J-O ring ambulansen hämta varmvatten och en sax och vi måste få henne att skrika... som om jag var helt lugn och visste precis vad jag skulle göra! Gjorde sparktest och den registrerade sammandragningar så jag har förvärkar, jag tycker det är så svårt med alla olika smärtor nertill nu att jag tror inte att nåt är värkar till slut så jag föder väl hemma som jag drömde?! He he... Kanske tjejerna kommer inom idag, de ville ha med mig på lunch men JO har tagit bilen och lämnar och hämtar oscar och gett mig order om att bara slappa! :D Doktorn sa ju ocå iofs att jag inte ska göra något jag absolut inte måste så... Soffan, here I come! :D KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att du fick åka hem från sjukhuset igen!! På onsdag fyller Noelia 1 år, o det är en jättebra födelsedag så hälsa lilltjejen det. Dags att komma ut ;)
Lycka till!!!