onsdag, april 18, 2007

Första bästis: Viveca, tror jag, vi var ju bara 4 när vi börja leka, fast vi var kanske inte bästisar då?.. Annars var det ju Annika i skolålder! :D



Första bil: Renault Scenic -97 års modell!



Första husdjur: Putte-Pelle, undulat?! Eller hade vi fiskar innan?!

Första skivan: Jag kommer inte ihåg? Tror det var den som hette London 0, Hull 4 med?... ja, vad hette de?! Join the caravan of love... stand up, stand up, stand up?..

Första piercing: I öronen. Jag var gammal, 18 eller 20? Sedan kom den i naveln som dessvärre inte finns kvar?.. :(



Första konsert: Herreys i Västervik! :D Regnet öste ner men vi var sååååå lyckliga!

Första semester på egen hand: Räknas klassresa? Vi var ju tillåtna att gå runt själva osv... fast lärare och vuxna fanns med på ordnade arrangement oxå?! Vi var iaf i Köpenhamn i 6an, Italien, Ôsterrike i 9an... Fina resor som vi sparade ihop till själva! Bra jobbat alltså!? :D



Första riktiga kärleken: Jag har bara en riktig kärlek, resten har så här i efterhand varit förövningar. Jan-Ole.



Senaste alkoholdrycken: Hm... något glas vin i slutet av sommaren innan jag blev gravid!



Senaste bilfärden: Hem från sjukhuset igår innan 20

Senaste filmen jag såg: Vi såg Starsky och Hutch häromkvällen! Jag har dragit ut på det för jag bara visste det inte var min sorts film eller humor men JO ville ju se den så vad fasen... jag gillar att se på film iaf!

Senaste telefonsamtalet: Det var med syster Ann-Sofie igår på dagen...


Senaste bubbelbad: Oj, tre år sedan då jag var gravid men oscar var vi på ett fjällhotell med bubbelbad?! Efter det kan jag inte komma ihåg att ha gjort det?!



Senaste kyss: Nån timma sen då jag fick en av Oscar och en av JO innan de drog till dagis och jobb!

Senaste gången jag grät: Igår framför doktorn för hon skulle sända mig på sjukhus!?


Har du dejtat en av dina bästa kompisar: Nej, inte bästa men kompis. Sorry!?



Blivit kär vid första ögonkast? Japp! "Visste" det skulle bli jag och JO! Faktiskt! Var himla säker ... tänk om jag haft fel, då hade nog mitt liv rasat den gången för 5 år sen?! ;)



Haft ett one night stand: Hm, nej. Inte ett. :D



Stulit något: Nej, det kan jag faktiskt inte komma ihåg i så fall!

Sex saker jag har gort i dag: Vaknat. Lagat frukost till O. Satt på kaffe till JO. Ätit frukost. Borstat tänderna. Sitter nu här och skriver och läser på datorn...

Fyra personer du kan berätta allt för: Allt vet jag inte direkt men det mesta?! Mamma, Annso, Emma (fast vi pratar inte så ofta men jag skulle inte ha några problem att berätta det mesta) JO!
En sak jag ångrar: Att jag inte har sparat några pengar... aldrig nånsin i hela mitt liv?! Vad är det?! Himla ointelligent! JAG har inte ett rött öre som helt och fullt bara är mina?! Hm...



Tre val:

Blått eller rött: Beror på vad! Rött hår, blå tröja liksom?!



Sommar eller vinter: Sommar.



Choklad eller chips: Choklad.

Inga kommentarer: