torsdag, februari 22, 2007

Oscar är slltså sjuk, i går kväll hade han 39,1 vilket var 0.8 grader mindre än kvällen innan så jag var kanske lite mer positiv MEN tji fick jag! Innan 22 hade han varit vaken fyra ggr och gråtit och varit så lessen, hjärtat, så jag bar in honom till oss! När kl stod på snart 00 var jag såååå trött av att ha vaknat såååå m¨nga gånger, säkert var 5-7e minut senaste timman att jag svarade oscar som för femtielfte sången ville ha vatten med;ja, här är vattnet, väskan! Haha... så låg jag och skratta åt detta för mig själv, såååå trött, jag tror jag skulle säga vännen (brukar säga det till honom) så blev det i tröttheten väskan istället! Skrattar högt för mig själv igen!.. :D Sen var det väl ett par timmar mellan att han vaknade men vi sov iaf till 8 och kl var 9 innan vi kom oss ur sängen, det var skönt iaf. Vi har heeelt snöat inne, jag skulle behöva skotta, snön är inte tung men hör och häpna; OScar vill INTE gå ut?! VA? Jag vet inte vad jag ska tro... han är verkligen illa däran?! ;) Nej då nu har han bara 37,5 för jag gav honom stickpiller (stackars, han grät... har inte gjortdet förut?) med paracet för han hade 39,4 i morde och grät och var trött! Ringde läkarn bara för att höra, trodde väl eg inte de kunde göra nåt speciellt, men det är skönt att få bekräftat vad man ska göra. Febernedsättande och mycket dricka! Bra, men hur tvinga i honom dricka så? Tycker inte han sricker så mycket någonsin? Jag som trycker i mig 2 l om dagen?! Han dricker kanske ett max två glas?! Några tips?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad roligt med väskan!!! *skrattat också högt*
Jag har också en sjukling hemma, men med henne är det lätt: Hon får nästan aldrig saft eller juice i vanliga fall, så det tackar hon inte nej till nu när hon är sjuk :)

Anonym sa...

Stackars liten. Tips på vätska? Hmm... isglass? saft? Frukt innehåller ju mycket vätska.

Hoppas lilla Vätskan frisknar till snart.

Camillas lockar sa...

Två glas vatten på en dag är mycket för ett barn, du ska se att det inte är någon fara alls. Du får ge småslurkar här och där hela tiden, då adderar det upp och blir större mängder. Ge bara sånt han gillar. Peo gillar bara vatten, så det är enkelt. Men fruktjuicer och sånt brukar ju annars vara en hit för barn!