måndag, december 04, 2006

Äsch, har visst inte tagit så många bilder i helgen... och de jag har fått är inte så bra. Ett par på mig bara när mamma masserar mig i huvudet och jag ser tokig ut! Ha ha... de får ni inte se! MEN helgen har varit jättetrevlig! Det går bara så fort! Mamma och pappa kom i fredags efter fyra. Oscar stod i fönstret och tittade på glassbilen som plingande körde förbi men började plötsligt hoppa upp och ner som en tok. Så ropade han mormor... då hade de kommit! Han har kört med mormor hela helgen, mormor sitta där, mormor komma hit, mormor vänt! har han sprungit efter henne! Det var kul med morfar oxå men han klara inte säga det så det blir den och han... :) De var ju trötta efter resan så det blev middag (torsk- och räkgratäng och ris till... mmm... gott) och så mys i soffan. Vi tittade på Tolekn när Oscar somnat! Har försökt se den flera gånger och nu lyckades jag få med mig slutet, äntligen. På lördagen var vi nere på stan. Det var sång och häst och vagn och julgrans-tändning! Och så åt vi ute med Jan-Oles föräldrar, hans systers familj tittade in, på Skutebryggan. Gott! Så hem och inta soffan igen! :) Det var ju barne-tv och julkalender och den är så söt! Så blev det lite kaffe och ytterligare en film. Vi tittade på Da Vinci-koden. Har läst inte sett ännu! Den var bra!? Tycker kanske inte hon Amelie från Montmartre passa i actionroll direkt!? Fördomsfullt! :) Japp! Så kom söndagen, alltför fort! Vi gick promenad i Drammen, fikade på Baken Hansen! Nytt, hade inte varit där förut! Trevligt! Det spöregnade, men bara när vi satt inne som tur var! Hem (var ute mer än två timmar dock) och slappa och laga middag! Jan-Oles föräldrar hämtade oss kl 18 och så åkte vi till Bragernes Kirke för att se adventskonserten där. De framförde Händels Messias, den med Hallelulja! Vackert, men med tre låtar för mycket tycker jag! Den höll på från 19 till efter 21 så den var lång. Lite jobbigt med bebis i magen då! Som har blivit ordentligt gravidstor nu! :) Var jättefin i ny mamma-tunika! ;) Så i morse vid åtta åkte de! :( Men vi ses om tre veckor! Det går ju fort tills dess! Mysig och trevlig helg! Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp!
Kikar in m jämna mellanrum o kollar hur ni mår. Fick sånt bebissug nu när jag läste om din mage. Myspys! Känns lill*n nåt än? Låter som ni haft en härlig helg! Vi oxå. Var hos farmor o farfar o oxå i kyrkan i Lysekil. Folke gav upp efter en timmes mässa o det tyckte jag var lagom oxå. Inatt e jag barnfri.... Krama magen o pojkarna från oss! O dej själv, såklart!;-)

Anna-Lena sa...

Kram tillbaka! Och till lillfis! Jodå här är full fart, mest på kvällarna! Med sparkandet alltså! Har mest känts som fladder men på sistone har det blivit hårdare besked! :) Jag läser dim MVMÄ- eller vad det heter ganska ofta oxå men jag får tyvärr itne kommentera? MEn jag kollar oxå in er då och då! :) Ha det så bra