torsdag, december 07, 2006

Oscars nattning funkar INTE just nu! På sistone har han inte somnat förrens ca 21.30!!! Och han är TVÅ ÅR! Han ska ju sova senast 20.30! Ikväll la vi honom vid 19?! Han somna ca 21.15! Oacceptabelt! Men jag vet bara inte vad vi ska göra! Så här gör vi: bad ca 19, kvällsmat ca 19.30... tandborst och i säng senast 20. Oc så läse vi en bok och sjunger två sånger: bä, bä, lille lamm oc ekorrn satt igranen! Sen MÅSTE vi sitta nere (med bara tråkiga nrk 1 och tv 2) tills Oscar somnat! Annars blir det bråk! Men han BRUKADE somna runt 20.30... så det kändes som det gick an! Men jag ORKAR inte ha honom vaken till 21.30! Det vägrar jag! Lite kväll ska jag ha... Oc jag kan inte låta bli att undra vilket kaos det ska bli med oscar springande här; mamma, sitta här och bebi gråta och hänga i puppen där! Aaaaaaaahahahhaahhhhhhhh........................... Det var ett äkta släpp! Jag är så trött på detta läggandet nu att... Blä! HJÄLP!!! Och om vi ska lägga om rutiner: hur hinner man med kvällsmat om man äter middag 17 och lägger 19? NU ska jag SOOVA! Tills söt?!? kommer in och väcker mig ca mellan midnatt och tre någon gång... för att tvinga upp mig att hämta hans vatten... (då jag oxå märker att prinsessan i magen parkerat si på kissblåsan och väger plötsligt 15 kg och jag måste kissa och sätter mi på KALLA toa här nere...) Men, jag älskar dem! Alla 15... kan det kännas iland!? Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får en tanke när jag läser din blogg. Hur länge sover Oscar på förskolan (eller vad det nu heter där du bor)? :) Det brukar ofta vara ett problem när det blir längre kvällar hemma att barnen sover mycket där? Om de drar ner vilan under dagen så brukar det hjälpa :)

Anna-Lena sa...

Jag har oxå tänkt på det... men han sover visst bara 45 min, en timma där?! Jag tycker fortfarande han behöver det? När han inte sover på helgerna somnar han visserligen oftast fort? Men då har han inte lika mycket action på gång heller som i barnehagen (som det heter ;)

Anonym sa...

Jag känner igen problemet. Inte självupplevt men jag hör om det ofta :) Jag skulle nog ändå prova en maxtid på 30 min en halvtimme/kvart kan tydligen göra underverk har jag hört ;)