söndag, december 10, 2006

Hade barnvakt i helgen. Oscar var hos farmor och bestefar lördag till söndag! Och siv mellan 20- 8!!! Jag hade nästan lust att gå ner och väcka honom?! ;) Nej då, MEN så hade han INTE sovit heller på lördagen. Vi hade nämligen besök av en barndomskamrat till Jan-Ole, hans fru och två barn, 6 och 9 år. Oscar och lilltjejen började leka med en gång- fascinerande! Små barn finner varann med en gång! Härligt! Vi bjöd på äggröra, rökt lax, rundstycker (frallor värmda i ugnen) diverse pålägg och grönt. Jag äter ju inte lax men det var mmm... gott! Så provade jag nytt recept på en kladdkaka. Jättegod! Mer kladdig och chokladig än jag nånsin smakat förut. Med glass till. MMM... Så lämnade vi Oscar och gick hem- och SOV! Jag somna iaf på soffan. :) Så lagade vi pepparbiff, klyftpotatis och en creme fraiche- sås men champinjoner i. GOD! Den åt vi framför TVn... inte så romantiskt eller sexy men vi hade inte sett Wedding Crashers så det gjorde vi då. Fånig film. Men så såg jag Sylvia efteråt och den är ju betydligt mycket allvarligare! Jag GRÄT så jag hulkade och tårarna bara rann. Jag tror Jan-Ole blev lite orolig?! Hm... hormoner! Idag är det andra advent och vi sov till 10.20! Herregud, jag har glömt hur det kändes, länge sedan jag sovit en HEL natt nu. Så åt vi frukost och titta på hur svenskorna, återigen, fick stryk av norskorna i kvinnornas skidskytte-stafett. Så gick vi en tur med farmor och bestefar och givetvis Oscar på 3 timmar! SKönt! Paus på Baker Hansen. Gott kaffe och en pepparkaka. Dagens middag blev potatismos och ungsfalu... som vi skulle ha ätit i torsdags... då bjöd J-O på kina istället. Godare! Kram

Inga kommentarer: