tisdag, november 14, 2006

När Anna-Lena mötte Jan-Ole :)

SaKi skrev lite om hur hon träffade sin man och ville höra historien om mig och J-O. Den är ju ganska cool! Sommaren 2002 tävlade jag i Aftonbladet om två biljetter till Hultsfredsfestivalen. Annso och jag hade jättelust att gå men hade inte råd. Jag typ visste att jag skulle vinna och sa till mamma att hon var tvungen att vara branvakt åt Maja för vi skulle på H-fred! Och så vann jag... fick veta bara några dagar innan och hade ledigt den helgen från jobb?! :) Jippie! Vi gick på fest och satt och hängde i öltältet där en norrman trillade på oss och även hans "gäng"! Vi festade med dem hela kvällen och de nästa dagarna (jag och Jan-Ole gjorde mer än festade... hi hi... ) De hade aldrig åkt om det inte var för attt Turboneger spelade detta år, de hade inte varit där förut! Alltså kan man säga att Aftonbladet och Turboneger förde oss ihop!? Jag tycker iaf det är lite coolt att annso och jag aldrig hade gått om jag inte vunnit biljetterna! Fluke! När vi kom hem såg vi oxå bilder tagna dagen före vi träffades där norrmännen satt bordet bakom och alltså var med på foton? Sjukt! Då hade vi inte ens träffats! Ja, ja... så var det! Och nu är det kärlek och ett barn och ett andra på väg! Sånt är livet! Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaaaa, superfestligt var det! Vilka partydagar och jätteroliga norrmän...ja, förutom att jag inte såg så mycket av anna-lena...he he...men dessa dagar tre var nog de roligaste i mitt liv!

Kram Annso

Anna-Lena sa...

JA!! De var kul! Ska bara ha ett par småbarnsår till sen ska vi göra om det hela! Fast kanske mer en weekend till Köpenhamn eller på spa eller så... lite mer vuxet än festival. Jag har blivit gammal?! (Eller vad säger jag var ju på quarten i somras?) PUSS I MASS!

*SaKi* sa...

Hihi...va gulligt!!
Jag tror att vissa saker är ödesbestämda. Det kan liksom inte bara vara slumpen som avgör.
Helt underbar liten historia:)

Anonym sa...

Visst är det kul att höra hur andra träffade sin kärlek? Så många härliga historier.... Idag när man frågar, är det många som säger: på nätet... inte lika kul tycker jag men det är ju nya sättet att dejta.

Anna-Lena sa...

Jag tycker oxå detta var otroooooligt romantiskt... och som SaKi säger ödesbestämt! :D