måndag, november 13, 2006

Idag faller snön och det är faktiskt riktigt vackert! Oscar och jag harredan varit ute och skottat... mest för att få ihop en snöhög till O! ;) Han skrattar och springer och leker! Härligt! T om jag som inte alls tycker om snö (eller hur farligt det är att bo i Norge när det är snö på vägarna) njöt en stund! Tillbaka till vägarna! Skulle åka och handla... med Oscar... i bilen... Skulle köra ut från "vår" gata ut i en större och en tjej skulle samtidigt köra in i den jag stod i ... men hon körde rätt in i staketet till huset som står i korsningen?!? Jag skulle stanna... eller kände mig förvirrad om huruvida jag skulle det... det var massa trafik och jag hade ju oscar med... annars hade jag stannat utan tvekan) men vanen bakom fick då spelet och tuta och jag peka finger (?) men körde iaf. Slapp liksom det beslutet. Kommer ut i en större väg (Konnerudgata för er som vet) kör i 40 som det är!!! då dundrar samma j-la van förvi i 70 och bara susar ner gatan... som är hårt trafikerad, alltså. Men då hade jag fått nog och tuta iaf! He he... hatar bilister i Norge. Har tom haft med insändare i DT där jag klagar! Hehe... för jag kör ju så himla bra! Jag gör FAKTISKT det... tänker mig för och stannar och släpper om det är rusningstrafik osv... Men det är inte många som tänker sig för här i landet. Det ligger inte i deras körkultur! Men herregud när resten av världen kör bättre borde norrmännen kunna ändra på sig tycker jag!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

När får vi se fina magen? kram

Anna-Lena sa...

He he... hm... den är där jag lovar!? Fin ärden väl kanske men det är inte 1a ordet jag tänker på... mer STOR! Ha ha... jodå kan ordna en blid?! Vad tycker du om hur norrmännen kör då?

Anonym sa...

ha ha ha...det roligaste jag läst på länge, jättekul....kan se dig lagom irriterad framför mig! Norrmän kan inte köra bil, jag håller med, de gånger jag kört där är det alltid stollar på vägarna! Stå på dig anabana, klagomål i DT gillar vi....Kram Annso

Anna-Lena sa...

Ja... jan-ole garva oxå!? Jag blir ju kanske själv lite farlig när jag blir irriterad dock?! NEJ, jag har ju oftast osse bak! DU vad jag längtar till juL!!!!! Och efter er!!!