måndag, oktober 02, 2006

Idag fick jag använda mina nya stövlar (se bild nedan) för första gång för det SPÖREGNAR?! Inte så kul men det är kul när oscar säger äschtamej... kallt och blött! ;) Sötnosen! Idag behöver jag verkligen städa heeeeela huset, det der ut som i en svinstia! Igår sken solen så vi var ute i trädgården och klippte gräset, planterade rhododendronbusken vi fick av pappa och tulpanlökar som jag hoppas blir vackra i vår?! :) Det var trevligt men blött i gräset och så gick männen i mitt liv, både sto och liten man, in med gräsiga stövlar! Det är tydligen svårt att torka av sig om fötterna! Det fick de höra båda två! Efter lunch gick vi en promenad i solskenet! Skönt, men jag är inte i form alltså! Det är antagligen förkylningen som knäcker mig, är lika illa fortfarande? Vi plockade oxå äpplen från vår egen lilla tuva ;) och jag lagade paj på två av dem! Bamsegott med vaniljvisp på! Mmm... Nu... jobb! Kram

6 kommentarer:

*SaKi* sa...

JAg e så avundsjuk..Jag vill också ha en trädgård :) åååh rhododendron. Vet du möjligtvis vilken färg?

Anna-Lena sa...

Nej jag vet inte det! Den är bara grön just nu! Och du... ibland saknar jag att bo i lägenhet med balkong och inte sååååå himla mycket jobb! (Fast då ville jag ha hus och trädgård ;) Så är det väl bara antar jag? ;)

Anonym sa...

Finns det rhododendron med andra färger än lila....? Där lärde jag mig nåt nytt....spännande!
Kram sis...

Anna-Lena sa...

Nej jag vet inte heller? Har ingen aning! Ska bli spännande att se blommorna... ser ut som de är på väg ut?! Blommar de på hösten eller?

Anonym sa...

japp....men din kanske gör det först nästa höst...eftersom den är ny, en del måste rota sig först...

Anna-Lena sa...

Har förresten sett vita! Se där...