söndag, augusti 27, 2006

Igår, lördag, var vi och köpte tapeter till Oscars rum. De blir limegröna! Jättefin färg som vi ska ha på två av väggarna de andra två ska vi måla i någon lugn färg, typ som en han har uppe på rummet. Cappuccino tror jag den heter? En eller annan kaffefärg är det iaf ;) Så ska han få ny säng och matta! Det blir sååå fint! Iaf är det det i mitt huvud! :) Farligt det där... att liksom bestämma i förväg hur man tror det ska bli... så gör jag ofta! Eller får för mig vad slags klocka jag ska köpa! Som i sommar! Skulle jag köpa mig nåt speciellt på semestern skulle det bli en ny klocka! Letade och letade... förklarade för Jan-Ole hur jag ville den skulle se ut och en dag sa han: Är det en sådan du menar? JAAA! skrek jag (lite överdrivet...:) och sprang lyckligt fram till förnstret för at titta på den... Ja, vad bra! Gucci! 6500 nok! I don`t think sooo... Lyckligtvis hittade jag en kopia, Sekonda, för 250 nok istället... men typiskt! Antingen skitdyr eller lite för billig?! Men den är fin så jag får njuta den så länge jag kan! Ja, ja... tillbaka till gårdagen. Så tog vi en tur till centrum. Jonas Fjeld (lokal vissångare) spelade och sjöng (han fick en geting i munnen som han spotta ut död? ;) och vi tog en fika på KaffeKrem! Mysigt! J-O var på fotbollsfest så jag och Oscar planterade äntligen rosorna, precis innan himlen öppnade sig och det verkligen spöregnade. :( Men vi åt korv med bröd (min hemliga? last) och tittade på barnTV och badade! Mys! Han somna inte så tidigt, runt halv tio, men han låg snällt i sin säng och prata och sjöng... ? J-O kom hem tre! och trodde han glömt nyckel och ringer på! Tack så mycket?! Men jag somna om som en gris och Oscar sov till sex, kom in till mig och sov till åtta! Det har blivit grejen nu! Att han kommer in och somnar om. Mysigt! För några timmar sedan skulle vi gå en tur i skogen ovanför oss och kom en bit när det började spöregna- igen! Det var ganska tätt där vi gick så vi vände och gick samma väg tillbaka. När vi kom ut ur skogen var det lite uppehåll. Hann precis nedanför trappan upp till huset när himlen öppnade sig igen! Jöss... vad blött det kan bli! :) Nu sover lill- och storprins. Jag ska laga goda grytan idag och J-O ska på fotboll... Ännu en myskväll med bara Oscar... Till veckan ska jag definitivt ut själv en kväll... gratis biobiljett blir bra, J-O! :) Kram

Inga kommentarer: