fredag, augusti 18, 2006

Det finns inte ett jobb för mig att söka! Folk tycker det är så konstigt att jag som är lärare inte hittar något, men dels, som jag skrivit om tidigare, kan jag inte längre hävda att jag kan jobba extra och kvällar och ALLTID som jag kunde förr (och tydligen är det så man måste sälja sig: som att jobbet skulle betyda ALLT här i livet?) Dels finns det inga lärajobb att söka?! Inte via Aetat (arb.förm) iaf!? Och jag känner inte direkt såååå många att jag kan använda mig av mitt stora sociala nätverk?! Istället sitte jag här framför datorn och klagar... det ger säkert jobb?! Men nu prtar vi om att jag kanske kan gå den kursen- regnskap och lønn- iaf?! Damen på skolan förklarade att det inte var för nybörjare inom ekonomi men de ska jobba med mamut- som kah använder när jag gör fakturorna- så hon tyckte att jag kanske skulle klara det iaf! Dessutom är det ett yrke jag kan tänka mig ett par år framöver! Tills jag har landat!?... Kram

Inga kommentarer: