lördag, juni 03, 2006



Nu sover lillprinsen äntligen! Jag tror han blev lite övertrött?! Stackars! Vi har varit på stan hela förmiddagen. Vi körde ner pappan till tåget och oj!, så pennende, pennende det var! :) Barnet nästan skakade av upprymdhet och han pekade och OJ, OJ... :) Han hann inte ens vinka till pappa. Men nu när han skulle somna så grät han efter honom... Jag har äntligen hittat ett par skor och köpt dem! Jippie! Svarta snöra-upp-på-vaden-skor som Emma säkert vet vad heter... inte jag!? ;) Så köpte vi härliga norska jordgubbar som vi ska äta till kvällsmat. Mmm... sunt och gott! Kan det vara sant!? Har varit lite dålig förebild vad gäller sund mat på sistone tycker jag. Igår åt vi kyckling, remulade, chips, vitlöksbröd (utan till Osse, och de var faktiskt grova, men han äter mest chips och det är väl inte direkt bra middag?!) tomat och gurka. Hm... men det var fredag och GOTT. Idag blir det pannkakor! Inte bättre... Äsch! Vi har ju annars väldigt mycket kyckling och fisk och jag tillagar det mesta från början av. Har t om börjat med biff och köttbullar nu. Enklaste receptet. Färs (vad du behagar, vi har kyckling) kryddor (samma där, gott med dragon i) lök (om du vill) och creme fraiche! Rör ihop! Färdig! Och de kladdar inte och geggar utan blir lätt bullar eller biffar! Perfekt för lata middagar! ;) Så fikade vi med ett vänpar av oss. Trevligt, men lillrulltan sov och när hon vakna var det dags för oss att åka hem och söva osse! Men jag fick ju hela förmiddagen att gå! Nice... snart middag. Får gå och röra ihop smeten. Kram

Inga kommentarer: