tisdag, april 25, 2006

Idag...

... har Oscar och jag haft vår sista officiella dag ensamma hemma som son och hemmavarande mamma! Snyft! Nu startar en ny era med 100% barnehage (dagis) from 1 maj! Hmm... Jag som inte tänkt söka jobb förrens iaugusti. Ska nog inte det iaf? Ska gå hemma och slå dank! He, he... nej, då! Men, herregud, jag ska nog kunna fylla dagarns iaf. Jag fattar helt enkelt INTE hur småbarnsföräldrar orkar jobba 200%!? Alltså, det är beundransvärt. Men det kanske inte är så konstigt att skilsmässostatistiken är så hög bland just småbarnsföräldrar? Ett evinnerligt tjat om vem som ska hämta på dagis, vem som ska laga middag och dammsuga idag, vem ska ha sovmorgon idag osv... PUH! All min respekt och hägsta vördnad till er! För att intee talat om alla ensamstående föräldrar det blir av alla småbarnsföräldrapar som skiljer sig!? Usch, hur duktiga är inte de? Mej, jag ska nog bara gå hemma i vår och odla min trädgård och min kärlek till min man som jobbar så duktigt att jag kan vara lyxhustru ett tag till iaf! Inget dåligt samvete... (hm, jag kan väl inte gå omkring och inte ha dåligt samvete om jag känner mig själv rätt! Jag kan väl inte bara gå omkring och må bra?! Någon lite mörk tanke måste nog smyga sig in? ;) Kram

Inga kommentarer: