tisdag, augusti 08, 2006

Var kanske lite väl positiv ang de där jobben?! När jag läst annonserna ordentligt var de inte alls för mig iaf! Faktum är att inte ett enda passade just nu!? Inga lärarjobb eller jobb som man inte behöver utbildning till! Och i så fall inte deltid! För första gången i mitt liv är jag fakttiskt INTE redo att ge ALLT för ett jobb, Innan kunde jag uppriktigt säga att jag lätt kunde jobba senare eller extra vid behov. NU vill jag ju inte ens ha ett heltidsjobb. Jag vill ha ett så jag kan hämta Oscar senast 15 och jag vill ha ett så jag kan fortsätta hålla den goda standard som jag trots allt håller i huset med att det är rent och alla kläder alltid är rena och strukna... (visst kan jag oxå ha dåliga dar och inte göra sååå mycket men i stort sett hinner jag ju mer "hus & hem"-ting än om jag skulle jobba HELTID oxå. Nej, inte för mig!? Jag vill jobba kanske tre dagar i utgångspunkt och ev fyra ibland. Dessutom vore det ju suvve att kunna jobba heltid ibland och på så sätt spara ihop till ordentliga resor hem! Det är mycket jag vill ha!.. men jag MÅSTE ju åka hem och jag MÅSTE ju ta hand om hus och jag MÅSTE ju hämta Oscar... det bara är ju så! Jag tycker inte jag kräver för mycket?.. Nog av mitt babbel! Har målat terrass idag, har slagit ihjäl SEX stycken getingar, INNE idag, herregud!... ska hämta Oscar nu! ;) Kram

1 kommentar:

Anna-Lena sa...

Ja, det är svårt det där?! Man SKA vara så duktig på alla områden tycker jag. Jobba 100 % och ändå ha skinande rent hus, vacker trädgård, nubakt bröd osv... Jag VILL ha det iaf?.. men jag får prioritera Oscar nu! Han är ju snart stor! ;)