måndag, oktober 10, 2011

På lördagen...

...gick vi en tur uppe på toppen av fjället vi har hytta på!.. älskar verkligen utsikten däruppe MEN oj, vad det blåste däruppe!.. Det var riktigt bitande och det blev inte så lång tur.

Isen hade börjat lägga sig på sjöarna...
Eftersom jeg ser gravid ut så vill jag bara påpeka att jag har barnas vantar i fickorna och är alltså inte det... :/

Vi hittade en plats i lä, så solen värmde oss gott... så länge man inte stack ut näsan så... :) Vi fikar muffins, choklad och apelsin... Mmm...

SÅ länge vi höll oss på läsidan av hytta så var det sommarvärme... det blåste kallt men JO och jag satt läääänge i solväggen och jag fick t om lite färg på näsan... :) Nora och Oscar älskar att vara på hytta och lekte länge, länge... Kulast var när pappa tog fram sitt gamla luftgevär och lät dem prova... JAG gillade oxå... ;)

STOLT Oscar när han sköt mitt i prick på en flaska... jag kom iaf 10 cm utanför... Hm...

Nora ville självklart oxå pröva... :)

På söndagen vaknade vi till en surprise... hm...
SNÖ!?!?.. Vi som hade släp och sommardäck... vi fick dra den nedrans släpet uppför backar och köra i 20 km/h för att komma oss ner fjället... turligt nog blev det snabbt varmare och snön övergick i regn... MYCKET bättre!.. :)
Barna blev iaf överlyckliga... :D

Fina snölandskap...

Ha de hytta... för denna gång...
Oscar var helt snövild och hade inte tid att posera för bilder nej... han mös massor i snön... :)

1 kommentar:

mamma sa...

Lite kul med snö och is på sjöarna, tycker jag, som inte har det här än ;)