torsdag, juli 28, 2011

Älg och fisk!

VI fortsätter med Sverige-bilder... gillar INTE att blogga såhär hattigt... MEN när inte Blogger funkar som den ska, iaf INTE på min PC... så blir det så... är glad jag kan blogga över huvud taget! ;D Iaf... vi försökte besöka Virum älgpark... försökte ja, för det gick inte sååå bra... det var FULLT med folk och vi skulle få vänta i flera timmar för att få åka safarin... så vi gav upp! Dagen efter hade det stått i tidningen att det var besöksrekord i heeela V-by!.. Vi såg EN älg så åkte vi in till V-by och åkte turisttåget istället!..

Den älgen fick MASSA uppmärksamhet! :D

Jag har ju inte skrivit någonting om händelserna här i Norge, i Oslo och på Utøya och det borde jag ha gjort eftersom vi bor bara tre mil från Utøya... men som sagt, min PC kan inte publicera inläggena så jag måste låna PC eller lägga upp på annat sätt så det blir så tungvint!.. Och inte dagsaktuellt... ibland måste jag vänta flera dagar innan jag kan lägga upp... så det är absolut inte för att jag inte bryr mig utan det har bara varit rent praktiskt omöjligt... Vi har förfasats över det som hänt, vi har följt nyheterna, vi har pratat om det både vuxna och barn... Oscar har funderat mkt på det här... han har växlat mellan att fråga massa om hur man kan göra något så hemska och att i nästa stund lekt med pistoler... Olika sätt att bearbeta tänker jag... I helgen flydde vi vardagen upp på hytta... skönt, avslappnande... härligt!.. :D

Vi hade uppehåll, denna sommaren regnar ju bort, EN dag- då tog vi en tur ut i skogen och fiskade... Lovely för alla åldrar... :D




1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder. Ni gör så mycket mysiga saker, tycker jag.

Kram Biggi.