onsdag, juni 08, 2011

Megamastodontinlägg!

Eftersom jag är så dålig på att blogga så bloggar jag hela juni på en gång!.. ;D Vi har iaf haft en underbar månad hittills och här är bildbevisen på det! :)

Oscar vann en ny gosa på tivoli och den kan man göra massa olika KUL med... som att spela pingis... ja, man vinner iaf!?.. ;)

Oscar visar sig vara en riktig businessman! Han har sålt olika saker, bl a farmors månadstidningar??? och diverse leksaker och annat smått och gått för 700!!! kronor... jösses!.. Han du... Här riggar han till sig och sitter och ropar Kom och köp!..

Förra helgen hade vi finbesök! Min barndomsväninna(och fortfarande alltså... ;) och hennes familj körde de 60 milen för att mysa och busa med oss! :D
Mys!

Bus! Ser ni vad Oscar håller på med eller?.. Terrorist... ;)


Full fart runt matbordet!.. Härlig stämning!!!

VAD är det som är såååå spännande!?.. Vi gjorde utflykt till Blaafarveverket! :)

Små söta griseknoer förståss...

Forsen var oxå spännande...

Vatten funkar i alla former... här i form av vattenkrig- det var ju sååååå varmt att de behövde svalka sig... några grannkillar joinade oxå så plötsligt var det full fart i trädgården... :)

Bond-brud!?.. ;)

På söndagen var vi på Gulskogen gård dag... hopp i höet, körsång och olika försäljning... trevligt! Jag hittade denna fina Höganäs-kruka som jag inte kunde motstå! Mamma och pappa har en hemma och jag blev riktigt nostalgisk och slog till! :D SÅ fick jag plocka fina syrener hos farmor då de bjöd på middag!.. :)

Ikväll har 1an haft skolavslutning i gympahallen! Det trippade in en massa troll som sjöng så fint att jag lovar salen var full av massa stolta föräldrar! :)


De läste alfabet-dikt och Oscar läste
-V er en vase jeg fikk av en venn... Med klar och tydlig röst efter lite osäker start(som man ser på bilden) men så hämtade han upp sig ordentligt!!! OH, så stolt mamma jag är!.. :)

Sjunger för full hals...

Koncentration nu...

Då trollmor har lagt de elva små troll...

Vi köpte ju en massa lotter(pengarna går till klassen...:) och Oscar var väldigt förväntansfull...

Men neeeeej.... ingen vinst denna gången...

Så! Nu är ni lite ppdaterade för denna månad!?.. He he... nej då, ska försöka få lite bättre med tid framöver nu... :) Saknar det sååå när jag inte hinner! MEN jag kikar in hos er bara så ni vet! :D Annars skulle jag bli tokig! ;)

4 kommentarer:

mamma sa...

Tack, har längtat efter lite info om er vardag.

Anonym sa...

Vad många fina bilder!

Och vad stora barnen blivit! Sötnosar.

Ann-Sofie sa...

Härligt med ett inlägg, underbart att se/höra att ni mår bra!! LOVE ♥

Marie sa...

Härliga bilder kram