söndag, oktober 24, 2010

Guiding i Dublin ;D

St Stephen´s Green Park mitt i Dublin! Vi gick igenom den flera ggr för den är så faktastisk! På lördagen var den full av barnfamiljer! Mysigt! :D


I Grafton Street(shopping-gata) står hon- Molly Malone! :)

James Joyce-bron över floden Liffey! På puben vid hotellet kunde du köpa dig en Stiffey on the Liffey hehe... ;D

Någonstans i Temple Bar-området... Cool vägg!..

På lördagkvällen gick vi en Dublin Pub Crawl- två underbart roliga och duktiga skådespelare berättade, sjöng, spelade små stycken om och av de lokala författarna, tex Samuel Beckett, Oscar Wilde, James Joyce m fl... Allt detta medans vi gick från pub till pub som de då besökte! :D Kul... och giiiivetvis blött ;) Men vi var ju tvungna att ta det lite lungt för vi då skulle hem på söndagen... haha...

4 kommentarer:

mamma sa...

Härligt.

Madde sa...

Er resa till Dublin verkar ju varit helt underbar. Härliga bilder! Kram Madde

Ann-Sofie sa...

Helt underbara bilder!!! Så gutt att komma iväg lite o se andra kulturer...

Kusin Mikaela sa...

Så länge sen jag läste din blogg och så råkar jag kliva rakt in i ett Dublin-reportage? Kul! Vi kommer troligtvis åka dit i vår nångång och jag har varit måttligt intresserad men din beskrivning gjorde mig faktiskt lite sugen nu. Tack! Kul att du o Annso fortsätter blogga, jag tittar in emellanåt. Kram!