söndag, oktober 24, 2010

Guiding i Dublin ;D

St Stephen´s Green Park mitt i Dublin! Vi gick igenom den flera ggr för den är så faktastisk! På lördagen var den full av barnfamiljer! Mysigt! :D


I Grafton Street(shopping-gata) står hon- Molly Malone! :)

James Joyce-bron över floden Liffey! På puben vid hotellet kunde du köpa dig en Stiffey on the Liffey hehe... ;D

Någonstans i Temple Bar-området... Cool vägg!..

På lördagkvällen gick vi en Dublin Pub Crawl- två underbart roliga och duktiga skådespelare berättade, sjöng, spelade små stycken om och av de lokala författarna, tex Samuel Beckett, Oscar Wilde, James Joyce m fl... Allt detta medans vi gick från pub till pub som de då besökte! :D Kul... och giiiivetvis blött ;) Men vi var ju tvungna att ta det lite lungt för vi då skulle hem på söndagen... haha...

4 kommentarer:

mamma sa...

Härligt.

Madde sa...

Er resa till Dublin verkar ju varit helt underbar. Härliga bilder! Kram Madde

Vi på 18 sa...

Helt underbara bilder!!! Så gutt att komma iväg lite o se andra kulturer...

Kusin Mikaela sa...

Så länge sen jag läste din blogg och så råkar jag kliva rakt in i ett Dublin-reportage? Kul! Vi kommer troligtvis åka dit i vår nångång och jag har varit måttligt intresserad men din beskrivning gjorde mig faktiskt lite sugen nu. Tack! Kul att du o Annso fortsätter blogga, jag tittar in emellanåt. Kram!