söndag, juni 06, 2010

Svenska Flaggans Dag!


Sveriges nationaldag, även svenska flaggans dag, firas den 6 juni varje år och är sedan 2005 en helgdag i Sverige. Nationaldagen firas till minne av dagen då Gustav Vasa utsågs till Sveriges kung 1523. Även 1809 och 1974 års regeringsformer utfärdades den 6 juni.

Killarna morgonmyser med tidningar! Oscar slukar alla nyheter nu om dagen- en blivande journalist kanske?.. ;D

Nora busar! Bliden blev lite suddig så jag lekte lite med den!

Så var vi på Gulskogen Gård Dag och åkte häst och vagn...


Nora med farmor och pappa på väg till höhoppning, ansiktsmålning, massa olika kaniner i burar och löst för klappning...

Oscar kikar spänt fram och ska snaaaart hoppa...

NU är det min tur... hihihi...

HOPP! :D

Efter allt KUL på gården gick vi hem med farmor och bestefar och fick gor eftermiddagsfika, kaffe och hennes gooooda frallor! Mmm... Oscar och JO kom lite senare för att Oscar väntade i lååååång kö på ansiktsmålningen! Men SÅ fin han blev då! :D


NU sitter jag inne och tittar på natinaldagsfirandet från Skansen men vi har varit UTE i sommaren hela dagen (jag har bränt mig på ryggen fyfy... smörjt alla och eg hela mig men glömde helt ryggen... ) Härliga härliga sommar!!! :D

4 kommentarer:

mamma sa...

Va ni koser er! Kram kram

Anonym sa...

Jag har inte ens skrivit om nationaldagen på min blogg idag. Blir man mer svensk utomlands kanske?

Vi har ju inte sånt där trevligt firande som ni i Norge har.

Och vilken fin ansiktsmålning! Kan tro att han var nöjd.

Jessica sa...

Åh vilka härliga bilder från eran dag!
Det såg jätte mysigt ut!
Super fin blev han Oskar :))

Stor kram!
//Jessica

... 4 på toppen sa...

Oi, for en fin dag dere hadde. Deilig familiedag som gir gode minner.

Fortsatt god sommer ... selv om det regner litt akkurat nå. Litt sommerregn tåler vi, bare det ikke drøyer i dagesvis.

Klemmer