fredag, december 11, 2009

Luciatåg och Vaccinkö

Vi väntar spänt på luciatåget kl 8.14... Kl 8.15 rusar de (5åringarna så Oscar gick ju ;) igenom sjungandes på luciasången... vi satt snällt kvar och väntade och väntade och väntade...

Så kom barnen tillbaka och vi fick kaffe och lussebullar... MEN? vart tog tåget vägen? Vi frågade... nej men de var färdiga nu??? Jaha...

Men tydligen var det inte bara vi som undrade för alla barnen samlades ihop och sjöng igen- hela denna gången! Men jag som svenska har nog lite för höga krav på lucia!?.. Detta var jättesött och fint... så jag ska INTE klaga ;)

Så åkte vi då för att ta SPRUTAN! Tog väl en timma, inte så hysteriskt länge jag trodde. Men Oscar blv absolut så hysterisk som jag trodde men EMLA-plåster och en luuuuugn mamma gjorde susen! Jag fick t om beröm av hon som tog sprutorna på oss till en släkting :D (stolt) Nora och JO, stackarna, har haft väldigt ont i armen, medans jag och Oscar inte känt någonting!?.. Bank i bordet, ta i trä och allt det där!.. ;D Ikväll har vi bjudit farmor på middag och myser nu med tända ljus och Nobel-showen! :)

3 kommentarer:

Aggie sa...

Ja, Lucia er en av de høgtidene jeg lengter mest til sverige igjen.

Marie sa...

Känner lite som du, tycker inte riktigt att man har fångat luciatraditonen helt här i Norge... Men ibland måste man väl bara släppa lite på sina förväntningar. Barnen i ett luciatåget har ju alltid sin charm. Kram

Janne sa...

Herlige dei er ;) Hedda gikk glipp av feiringa i barnehagen, heime me feber!! God helg :) :)