fredag, oktober 30, 2009

Influensa men inte svin


Jo Oscar väckte mig i morse med Mamma jag är syk! Stackars! Så båda är nu sjuka! Var hos doktorn på fm och kollade. Det är inte svin men influensa så de ska äta Tamiflu nu i 5 dar! Båda grät i flera timmar efter blodprovet!?.. Oscar bestämde sig med en gång att detta ville han iaf ITNE och sen sa han vill inte tom timmar efter!?.. Envis kille! Och Nora gråter om Oscar gråter! Så mkt gråt har det varit idag!.. ;) Skönt att veta att det INTE är svin MEN hade varit skönt och vara färdig med de oxå. Hade de haft det nu jade de ju inte varit så hårt drabbade!?.. Ja ja måste alltså gå igenom den processen om vaccin eller inte iaf nu då! Så... nu är det fredagkväll och Nora sover, har pratat med mamma :D och njuter ett glas rött! Ikväll ska KENT spela på Skavlan så DET ska jag iaf se! :D Kramar i mörka kvällen! :D

7 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Jaaaaa, Skavlan e bra idag, även Malin Åkerman och Vince Vaughn :)
Det ska bli så kul att åka till er på Torsdag, skönt att barnen INTE hade svininfluensan :D

Guuuuu va gött det låter me ett glas rött, inga såna gosaker hemma :(

STOR KRAAAAAAAAAAM!

Arletta sa...

Stackars små. Så underbar bild på syskonkärlek!

Jessica sa...

Vad skönt ändå att det inte var svinuinfluensan gumman även om det är super jobbigt/tråkigt att de är sjuka :(
Hoppas de kryar på sig snabbt nu under helgen!!!!

Och du, jag måste fråga, det är ngt "spoky" med din sida ;-) Första inlägget försvinner alltid för mig, eller själva texten så att säga, jag får liksom klicka på det flera ggr för att kunna se delvis vad det står *fniss* Men jag ser ändå inte hela inlägget, så skriver/svarar jag ngt galet ibland så vet du varför!
Kan liksom läsa det ordentligt sen när du skriver ett nytt inlägg, för då försvinner det istället *haha*
:-)

Stora kramar!
//Jessica

Anonym sa...

Håller med Jessica, jag har oxå svårt att se sidan o kommentarer ibland!
Vilken tur de slapp knorren, men jobbigt med sjuka barn, hoppas de blir friska snart o att Osse inte e ledsen över blodprovet idag oxå!
Ha en så bra helg du/ni kan trots sjukdomar!
Kramar Anette

Arletta sa...

Trodde det var bara hos mig. VEta tt du hasft bekymmer med sidan för länge sen., men då räckte det med att markera texten för att se den. Det var som vit text på vit bakgrund, nu får man istället scrolla ner en bit och upp igen.

... 4 på toppen sa...

Hei på deg! Stakkars små, blodprøver er aldri morsomt. Jeg liker det ikke selv jeg. Godt det ikke var svineinfluensa da, men som du sier, kanskje det hadde vært greit så de ble ferdig med den? Jeg er veldig usikker med tanke på vaksinasjon. Skal, skal ikke?

Skavlan var bra på fredag :-)

God søndagskveld og klem.

Färdigbloggad sa...

SKÖNT att ni inte har svinisen. Börjar bli nojjig här och inte blir det bättre när man läser om en 3årig pojke som dog i helgen. :-( Hoppas ni får en underbar helg (som ju snart är här, även om det "bara" är måndag ännu...)! Kram!