tisdag, oktober 13, 2009

Barna leker...

... så fint tillsammans! Här på terrassen efter barnehage innan middag som annars är en lite stressande och jobbig tidspunkt på dagen! Alla är hungriga och barna surar och vill ha kex och tjatar och tjatar och blir ännu mer sura när de inte får som de vill eller Nora retar Oscar eller tvärtom... och jag måste laga middag!?.. Nej då är det bättre att de leker fint tillsammans ute! Men det är lite obehagligt tycker jag att ha dem ute och samtidigt tänka på maten, det kan INTE jag ännu iaf, så vad mer perfekt än terrassen! Det är ute, det är kul(tycker barna) och det är grind att stänga så mamma kan ha koll!!! :)

Idag skulle bilen på service så kl åtta hade vi lämnat barnen i barnehagen och bilen på verkstad och JO körde mig på jobb så jag bjöd honom på "fancy coffee" ;) Lite lyx i vardagen! De har ett så mysogt ställe bredvid jobbet, de som jobbar där är en italiensk familj som bara flyttat allt de hade i sin kaffebar i Italien och tagit med till Drammen. De lyssnar tom bara på italiensk radio?.. Coolt! Och där kan du inte få ditt kaffe med lättmjölk nej... säger den smalaste sötaste lilla italienska att så gör man inte ordentlig kaffe! Hehe... kul! Annars är allt bra med oss! Nora vänjer sig gradvis till hörapparaten, idag har hon inte plockat ut den en enda gång! Det är bra med tanke på att igår åkte den säkert ut 100 ggr!?.. ;) Oscar har det bara bra, han hämtades av farmor idag, de har sin egen eftermiddag och myser lika mkt båda två tänker jag! :) JO har det bara bra och jag har redan börjat tänka massa på jul!?.. Har ni?..

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Fina barnen, så söta! Kul att Nora låtit den sitta en hel dag, kul med framsteg!
Här är det kallt med minusgrader på mornarna, frisk härlig luft, jag börjar bli pigg och hoppas kunna vara ute med ork ordentligt till helgen, då ska vi även ta tag i köksrenoveringen :)

KRAM